پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سید محمد حسینی

حوزه/ مدیر بنياد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور از اعزام ممتازین این بنیاد در یزد به نجف اشرف برای سپری کردن دوره ۲۵ روزه خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی بنیاد فرهنگی امامت بومی سازی اساتید در استان ها می باشد، گفت: اولین دوره فارغ التحصیلی دوره های مبانی که با دوره تکمیلی سه سال به طول انجامید، به امید خداوند در سال جاری خروجی های این دوره ها را شاهد خواهیم بود.

مدیر بنياد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور به برگزاری دوره علمی زیارتی در نجف اشرف اشاره کرد و افزود: این دوره در راستای تحقق اهداف پرورش استاد بومی در زمینه امامت برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: پنج نفر از ممتازین دوره هایی که در استان یزد برگزار شده است را بهمراه ممتازین دیگر استان در شعب امامت به نجف اشرف اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه این ممتازین، 25 روز در نجف اشرف برنامه های فشرده بسیاری را پشت سرخواهند گذاشت، عنوان کرد: این فشردگی به گونه ای است که در روز بیش از 15 ساعت تحقیقات علمی خواهند داشت و تا بتوانند در این دوره 25 روزه بعنوان یک استاد امامت مشغول به فعالیت شوند.

مدیر بنياد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور پس از بازگشت این ممتازین از دوره ، از آنها به عنوان استاد دوره های مقدماتی استفاده خواهیم کرد و با بکارگیری اولین خروجی های رسمی این دوره ها در یزد،تا دو سال آینده هیچ استادی از قم در مباحث مقدماتی و مبانی به استان اعزام نخواهند شد و از فارغ التحصیلان استان بهره خواهیم برد.

وی، تحکیم ارتباط معنوی طلاب با ساحت مقدس علوی را از دیگر اهداف این دوره خواند و افزود: جهت دهی تبلیغات دینی و فرهنگی، تربیت مربی با توانایی تدریس ، افزایش توانایی تحقیق و پژوهش طلاب و اینکه تقویت انگیزه امامت پژوهان از دیگر اهداف این دوره می باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha