شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدی

مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت بقیه الله(عج) با اشاره به زمان ثبت نام این مدرسه، گفت: به زودی ثبت‌نام برای ترم جدید بدون محدودیت سنی آغاز می شود و افراد با توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های فکری و فرصت زمانی خود می‌توانند در کلاس‌های این مدرسه شرکت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: مدتی است که مدرسه علمیه نیمه وقت برای کسانی که علاقه‌مند هستند علوم حوزوی را فرا بگیرند و با معارف اسلامی آشنا شوند، راه‌اندازی شده و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت بقیة الله(عج) قزوین افزود: در زندگی هر انسان به‌ویژه طلاب، تهذیب و اخلاق نقش مهمی دارد و حتی از تحصیل علم نیز مهمتر است، بنابراین تأسیس حوزه علمیه نیمه وقت نیز بر همین اساس  است، لذا  شرایط سنی و مدرک در این مدرسه لحاظ نمی‌شود.

وی در ادامه به تبین ضرورت ورود حوزه و روحانیت به بطن جامعه اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی تا حدودی ارتباط اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان و دانشجویان با حوزه علمیه کم شده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به زمان ثبت نام مدرسه علمیه نیمه وقت بقیة الله(عج) قزوین، گفت: به زودی ثبت‌نام برای ترم جدید بدون محدودیت سنی آغاز می شود و افراد با توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های فکری و فرصت زمانی خود می‌توانند در کلاس‌های این مدرسه شرکت نمایند.

مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت بقیة الله(عج) قزوین خاطرنشان کرد: کلاس‌های حوزه  نیمه وقت روزهای پنجشنبه(عصر ) و روزهای جمعه صبح برگزار می‌شود و با وجود آزاد بودن افراد در انتخاب اولیه کلاس‌ها، حضور و غیاب جدی در ادامه سال تحصیلی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نظم و تفکر در پیشرفت تحصیلی، یاد‌آور شد: التزام به نظم، عشق و شیفتگی به فعالیت و در نهایت تفکر و اندیشیدن در مسائل، بیش از مطالعه به انسان در پیشرفت تحصیلی کمک می‌کند.

حجت الاسلام محمدی  به بصیرت  افزایی طلاب و روحانیون در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: امروز رهبری معظم انقلاب بر حوزه انقلابی تاکید دارند، لذا باید بصیرت افزایی در همه عرصه های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.

گفتنی است، در حال حاضر 180 نفر در مدرسه علمیه نیمه وقت بقیة الله(عج) قزوین مشغول فراگیری علوم حوزوی در دو بخش تخصصی و عمومی می باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود شجاعی کیا IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    سلام ۵۳ سال دارم سرهنگ بازنشته عقیدتی سیاسی ارتش هستم علاقمندم ملبس به لباس روحانیت شوم
  • مهدی برومند حور IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    لطفان کمکم کنید بتونم ثبت نام کنم همین ۴۳ سال دارم
  • محمد IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    لطفاً برای ثبت نام راهنمایی کنید ، ۳۷ سالمه ........ سپاسگزارم