چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
​استراتژی ضدتروریستی دولت انگلیس، بی‌فایده بوده و تاثیر معکوس داشته!

حوزه/یک نظرسنجی تحقیقی در رابطه با استراتژی ضدتروریستی «پیشگیری» در مدارس و دانشکده‌های انگلستان نشان داد که معلمان انگلیسی این شیوه را بی‌فایده و راهی به سوی افراطی دانش آموزان مسلمان می‌بینند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از گاردین، یک تحقیق انجام شده نشان داده که استراتژی ضدتروریستی «پیشگیری» دولت انگلستان در مدارس این کشور، منجر به لکه دار شدن دانش آموزان مسلمان شده است و معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که این داغ ننگ بر پیشانی دانش آموزان مسلمان در مدارس و دانشکده‌ها سبب شده که آن‌ها به طور بالقوه تمایلی برای به اشتراک گذاشتن نگرانی‌هایشان در رابطه با افراط‌گرایی نداشته باشند.

مسئولین مدرسه که در یک نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه‌های کاونتری، دورهام و هادرزفیلد در انگلستان شرکت کرده بودند همچنین نگرانی‌های خود را در رابطه با موثر بودن استراتژی‌ دولتی در مبارزه با افراط گرایی ابراز کرده و این شیوه  را برای پیشگیری از تروریسم بسیار بی‌فایده دانسته‌اند. این معلمان هشدار داده‌اند که استراتژی «پیشگیری»‌ دولت انگلستان برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تنها منجر به تفرقه در محیط مدارس و دانشکده‌ها می‌شود.

دکتر جوئل بوشر محقق ارشد از مرکز اعتماد، صلح و روابط اجتماعی دانشگاه کاونتری گفت: به نظر می‌رسد تاکید دولت بر «بریتانیایی سازی» شخصیت دانش آموزان در مدارس مشکل ساز شده است. ما شنیده‌ایم که این استراتژی تا حد زیادی کارکرد برنامه درسی ارزش‌های مشترک و شهروندی دموکراتیک را با مانع روبرو ساخته  است.

در نتیجه این یافته‌ها، تیم تحقیقاتی خواستار انجام یک بررسی فوری و ضروری برای نشان دادن تاثیر استراتژی «پیشگیری» بر روی دانش آموزان مسلمان شدند، چرا که به گفته کارکنان مراکز آموزشی به نظر می رسد این استراتژی تنها منجر به انزوای دانش آموزان مسلمان شده است. آن‌ها هشدار داده‌اند که اجرای این شیوه‌ها بر روی دانش آموزان اقلیت‌ها تاثیر معکوس گذاشته و آن‌ها را آسیب پذیر ساخته، گرایش به افراط‌گرایی را حتی بیشتر می‌سازد.

استراتژی ضدتروریستی «پیشگیری» دولت انگلستان از زمان اجرا در سال 2015 تاکنون با انتقادهای زیادی روبرو بوده است. بر اساس این آیین‌نامه مسئولین و کارکنان مدارس و دانشکده‌های انگلستان وظیفه قانونی دارند تا از پیوستن دانش آموزان به گروه‌های تروریستی و افراطی جلوگیری کنند. به بیان دیگر آن‌ها باید دانش آموزان مسلمان را زیر نظر گرفته و هر گونه حرکتی را به نهادهای مربوطه گزارش دهند.

نتایج این تحقیقات درحالی ارائه می‌شود که دولت انگلستان به زودی قصد دارد استراتژی ضدتروریستی «پیشگیری» را توسعه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha