جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازمان ملل خواستار کمک‌ مالی برای حل بحران انسانی در غزه شد

حوزه/درحالی که قطع برق و کمبود سوخت در نوار غزه به شدت مردم را با بحران روبرو ساخته، موسسات بشردوستانه سازمان ملل متحد خواستار اختصاص بودجه برای رسیدگی به بحران انسانی در این منطقه تحت محاصره شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ‌ maannews، سازمان ملل متحد خواستار کمک‌های مالی برای حل بحران انسانی در غزه شد. موسسات بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین روز گذشته خواستار اختصاص بودجه برای رسیدگی به بحران انسانی در نوار غزه تحت محاصره شدند.

براساس بیانیه‌ای که توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیت المقدس منتشر شد، 25 میلیون دلار، حداقل کمک مالی مورد نیاز برای رسیدگی به وضعیت موجود می‌باشد. «قطع برق» و «کمبود سوخت» در نوار غزه و کمبود  زیرساخت‌هایی چون تصفیه آب و فاضلاب در  این ناحیه تحت محاصره به شدت مردم را با مشکل روبرو ساخته و بر سلامت و بهداشت مردم تاثیر منفی گذاشته است. به علاوه حداقل 100 هزار خانواده نیز در این منطقه فاقد امنیت غذایی می‌باشند.

نوار غزه که اکنون 10امین سال محاصره توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل را سپری می‌کند، سال‌هاست به دلیل عدم دسترسی یا دسترسی محدود به سوخت و تخریب زیرساخت‌هایش، با کمبود شدید برق مواجه می‌باشد.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر اسرائیل «جیشا»، تنها نیروگاه برق در غزه پس از 2 ماه از کار افتادگی بالاخره در اواخر ماه ژوئن فعالیت خود را تا اندازه‌ای از سر گرفت، و مردم غزه اکنون به جای 3 ساعت، تنها 4-6 ساعت در روز برق دارند. این درحالی است که بحران روشنایی و برق در نوار غزه به طور عمدی و توسط رژیم صهیونیستی برای آسیب زدن به اقتصاد این کشور ایجاد شده است.

گیشا در روز چهارشنبه در رابطه با بحران بعدی برق در نوار غزه هشدار داد و بهبود زیرساخت های مورد نیاز برای رشد اقتصادی در غزه را تنها راه حل این مشکل اعلام کرد. این سازمان حقوق بشر در نتیجه خواستار  یک راه حل جامع، پایدار و بلند مدت برای حل مشکل زیرساخت‌ها در غزه شد.

رابرت پیپر هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل متحد برای سرزمین‌های اشغالی فلسطین در نشستی خواستار کمک مالی شده و گفت: وضعیت در غزه در ماه‌های اخیر به طور شدید و فزاینده‌ای با وخامت روبرو است و بحران انرژی همه شهروندان را با مشکل روبرو ساخته است. توانایی خانواده‌های فلسطینی در غزه برای مقابله با این وضعیت به طور جدی کاهش یافته است و 10 سال انزوا، جداسازی و ناامنی آنان تلفات زیادی برجای گذاشته است. سال گذشته آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی اعلام کرده بود که 720 میلیون دلار برای برنامه پناهندگی اضطراری در رابطه با فلسطین نیاز است و کشورها تنها 247 میلیون دلار پرداخت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha