سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام اسماعیل قبادی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه روحانی باید جاذبه داشته باشد تا دافعه، گفت: دین به واسطه عمل شناخته می شود نه صرف گفتار تنها و خطابه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام اسماعیل قبادی، صبح امروز در جمع روحانیون طرح هجرت کرمانشاه، اظهار داشت: مهمترین و اصلی ترین ویژگی یک روحانی به ویژه روحانیون مبلغ، گشاده رویی و برخورد نیک با مردم و جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در دین مبین اسلام و به  ویژه سیره پیامبر اکرم (ص) بر اخلاق نیکو بسیار تاکید فرموده اند و یکی از ویژگی های مومن واقعی را اخلاق حسنه و حسن نیکو عنوان نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه روحانی باید جاذبه داشته باشد نه دافعه، خطاب به روحانیان مبلغ و طرح هجرت، گفت: اگر می خواهیم مفاهیم اسلامی در عمق و قلب مردم و جامعه رسوخ پیدا کند، باید روحانی و مبلغ از حسن اخلاق والایی برخوردار باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دین به واسطه عمل شناخته می شود نه صرف گفتار و خطابه، اظهار کرد: امروز روحانیون وظیفه دارند جامعه را نسبت به هجمه شدید فرهنگی شبکه های ماهواره ای و سایر رسانه های معاند اسلام و نظام بیدار و هوشیار کنند. متاسفانه شبکه های فارسی زبان بسیاری به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به دنبال استحاله جامعه دینی ما و دور کردن جوانان از اصول اصلی دین مبین اسلام و گم رنگ کردن شعائر دینی هستند.

حجت الاسلام قبادی در پایان تاکید کرد: اگر می خواهیم که در مقابل این تهاجم و ناتوی فرهنگی عملکردی موفق داشته باشیم باید با روش های نوین و به روز در مقابل دشمن بایستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha