پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اوقات فراغت

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از مشارکت ۱۵۰ روحانی برای اجرای طرح‌های اوقات فراغت در این استان از سوی این نهاد خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، گفت: ۱۵۰ روحانی بومی در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال با این سازمان همکاری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: اعزام مبلغان دینی و اجرای طرح اوقات فراغت با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های متنوع علمی و دینی در پایگاه‌های اوقات فراغت گفت: تفسیر قرآن کریم، تبیین احکام و اخلاق و علوم دینی، مهدویت و برپایی دوره‌های آموزش سبک زندگی اسلامی از جمله دوره‌های برگزار شده در طرح اوقات فراغت به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه مخاطبان دوره‌های آموزشی اوقات فراغت ثابت هستند، گفت: به دلیل ثابت بودن مخاطبان برنامه‌ریزی برای انتقال مطالب و ارائه سخنرانی در دوره‌های آموزشی اوقات فراغت به شکل منسجم و هدف‌دار انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری کلاس‌های بوستان‌های معرفت در مساجد حواشی شهرهای استان خبر داد و گفت: کلاس‌های بوستان‌های معرفت در مساجد حواشی شهرها، برگزار می‌شود تا مردم این مناطق نیز از برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند شوند.

وی افزود: مربیان آموزشی بر اساس سرفصل‌های تعیین‌شده، برای مخاطبان کودک و نوجوان، این کلاس‌های آموزشی را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: آموزه‌های دینی، کلاس‌های اعتقادی با موضوعات قرآنی، سیره ائمه معصومین، برنامه‌های ورزشی، اردوهای تفریحی درون استانی و سایر موارد ازجمله محورهای طرح بوستان معرفت برای اوقات فراغت است.

وی با بیان اینکه در هر پایگاه بوستان معرفت، ۳۰ دانش‌آموز شرکت می‌کنند، تصریح کرد: طرح اوقات فراغت امسال درمجموع یک هزار نفر شرکت‌کننده خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین از تشکیل ۴۰ کاروان «دین، نشاط، زندگی» در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این کاروان‌ها در قالب گروه‌های تبلیغی پنج نفره به مناطق روستایی با اولویت مناطق دورافتاده اعزام خواهند شد.

وی اجرای نمایش، پرده‌خوانی و نقاله خوانی، کارگاه‌های داستان و شعرخوانی را ازجمله برنامه‌های کاروان «دین، نشاط، زندگی» برشمرد که با رویکرد فرهنگی و دینی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه مناطق محروم و کمتر توسعه استان خراسان شمالی در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های متولی این مناطق را در اولویت قرار داده و با امکانات سیار اوقات فراغت این دانش آموزان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha