سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان از اخذ بزرگ‌ترین سند مالکیت وقف در سال جاری توسط حاج‌ حسن اسداللهی در روستای‌ طرقی به مساحت یک هزار و ۱۴۷ هکتار در سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام علی پرهیزگار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 6 مورد وقف جدید توسط نیکوکاران این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین سند مالکیت وقف در شیروان اخذ شد که سابقه‌ی این وقف به سال 1313 برمی‌گردد.

وی افزود: بزرگ‌ترین سند مالکیت وقف در سال جاری توسط حاج‌ حسن اسداللهی در روستای‌ طرقی شهرستان شیروان به مساحت یک هزار و 147 هکتار در سال جاری اخذ شد.

حجت‌الاسلام پرهیزگار با بیان اینکه طی سال جاری 250 مورد قرارداد با مستاجرین این اداره منعقد شده است، گفت: درمجموع در شهرستان شیروان سه هزار رقبه، 500 نفر خادم، 903 موقوفه و 63 بقاع و اماکن متبرکه وجود دارد.

وی راه پایداری و ماندگاری حرکات دینی را جاودانه نمودن سرمایه مردم در لوای وقف عنوان کرد و افزود: می‌بایست در جامعه جایگاه واقعی وقف تبیین و ترویج شود .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان ایجاد انگیزه و بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی- رقابتی را گامی مؤثر در گسترش فرهنگ وقف دانست و اظهار داشت: ایجاد تنوع در شیوه‌های وقف، نظیر به‌کارگیری وقف مشارکتی، خانوادگی، فامیلی و دوستانه موجب استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، همگرایی و هم‌افزایی خواهد شد.

وی از وقف به‌عنوان هدیه ابدی برای خدمت به جامعه اسلامی یادکرد و گفت: هم‌اکنون بسیاری از نیت‌های واقفان به سمت موضوعات خاصی سوق داده می‌شود که در برخی موارد نمی‌تواند نیازهای ضروری جامعه و مردم را جوابگو باشد.

حجت‌الاسلام پرهیزگار با بیان اینکه وقف به‌عنوان یکی از کارآمدترین شیوه‌های احسان و نیکوکاری در رفع مشکلات و نیازهای جامعه بشری مطرح است، خاطرنشان کرد: با تنوع بخشیدن بیش‌ازپیش به نیات، باید وقف‌های جدید را بیش از گذشته در جامعه گسترش دهیم و این چشمه جاویدان را با نیازهای روز جامعه منطبق کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha