جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمود محمدی عراقی

حوزه/ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: تداوم راه امام خمینی(ره) را در تبعیت از رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: جوانان مسلمان در دیگر کشورهای دنیا که حتی یکبار امام راحل را ملاقات نکرده اند بر اساس سیره این بزرگ مرد عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، صبح امروز در جمع روحانیان، طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه، اظهار داشت: در دین مبین اسلام بر میانه روی و دوری از افراط و تفریط بسیار تاکید شده است، تا جایی که حتی افراط و زیاده روی در انفاق را عاقلانه ندانسته است. علم امروز نیز می گوید که بهترین کارها رعایت حد وسط و میانگین است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زندگی انسان به چند بخش تقسیم می شود، افزود: بخشی از زندگی انسان باید به کار، بخشی به امور خانواده و بخش دیگری به امور معنوی و خیر تقسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان نباید در زندگی روزمره خود را تسلیم جبر و قضا و قدر کند، اظهار کرد: اگر انسان خود را اسیر جبر و قضا و قدر نماید بازخواست اعمال در آن دنیا العیاذبالله دیگر معنایی نخواهد نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در ادامه تداوم راه امام خمینی(ره) را در تبعیت از رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: جوانان مسلمان در دیگر کشورهای دنیا که حتی یکبار امام راحل را ملاقات نکرده اند بر اساس سیره این بزرگ مرد عمل می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از قواعد اسلامی در حوزه بازار و تجارت اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که به نوعی در بازار هستند باید بدانند که حرص و طمع نه تنها بر ثروت آنها نخواهد افزود بلکه برکت را از نزدگی آنها می برد، لذا در معاملات خود میانه روی را رعایت کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه امروز در دنیا تجارت تنوع بسیار زیادی به خود گرفته است و دیگر نمی توان این معاملات کثیف را تجارت نامید. مثلا امروزه می بینیم که برخی از کشورهای استکباری و لادین دست به تجارت جنسی می زنند و هدف این سوداگران تنها از بین بردن بنیان خانواده ها و اعتقادات در جامعه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha