شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان، خواستار تشکیل مجمع خیران پشتیبان فعالیت ها و رسالت های حوزه در مراکز استان ها شد و گفت: باید با احداث مساجد و خانه های عالم، زمینه حضور مبلغان در روستاهای فاقد روحانی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور صبح امروز در همایش فصلی روحانیون طرح هجرت بلند مدت که در اردوگاه حمزه سیدالشهدا (ع) خرم آباد برگزار شد با اشاره به اینکه مبلغان پرچمداران اشاعه دین و فرهنگ در جامعه هستند، گفت: مبلغان در طول تاریخ با حضور در برهه های مختلف و جهت دهی به مبارزات مردمی در انجام رسالت و تکلیف دینی در جامعه خوش درخشیده اند و بعنوان حافظان صیانت از دین مبین اسلام و مکتب تشیع در بصیرت و روشنگری آحاد جامعه قدم برداشته اند .

وی با اشاره به فعالیت موثر و مطلوب مبلغان طرح هجرت در روستاها و مناطق محروم، افزود: امروز طلاب و مبلغان جوان با حضور در روستاها علاوه بر تبلیغ دین، همپای مردم در عرصه عمران و آبادانی روستاها نیز گام بر می دارند و یاریگر مشکلات روستاییان هستند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه امید می رود با احداث مساجد و خانه های عالم زمینه حضور مبلغان در روستاهای فاقد روحانی فراهم شود، خاطر نشان کرد: در این راستا علاوه بر حمایت نهادهای ذیربط و همکاری مطلوب سپاه، نیاز است مجمع خیران پشتیبان فعالیت ها و رسالت های حوزه نیز راه اندازی شود تا شاهد رشد و تعمیق فعالیت های دینی ،فرهنگی و عمرانی در شهرها و روستاها با حضور مبلغان باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه با اشاره به اینکه مبلغان طرح هجرت باید منویات مقام معظم رهبری درچارچوب سیاست های نظام، شعار سال را سرلوحه اهداف تبلیغی خود قرار دهند یادآور شد:مبلغان می توانند با عمران و آبادانی روستاها در ایجاد رونق تولید و اشتغال پایدار موثر باشند .

وی، احیای موقوفات در حوزه های مختلف را از دیگر وظایف مبلغان برشمرد و گفت: مبلغان با احیای موقوفات متعدد در نقاط مختلف می توانند در رفع محرومیت و هزینه درآمد موقوفات براساس نیات واقفان قدم بردارند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، ایجاد وقف جدید و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در بین مردم را از دیگر رسالت های مبلغان برشمرد و افزود: روحانیون با برشمردن آثار و برکات وقف در میان مردم به ایجاد موقوفات جدید متناسب با نیازهای جامعه اقدامات چشمگیری انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه مبلغان باید ضمن دانش افزایی و به روز نمودن دانش تبلیغی خود به مسائل روز جامعه، اوضاع جهان و خاورمیانه نیز اشراف داشته باشند بیان داشت: مبلغان باید با در منابر خود نسبت به روشنگری مردم با مولفه های حفظ وحدت و همدلی، استکبار ستیزی و دشمن شناسی رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha