پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی گفت: اگر ما اسلام ابراهیمی داشته باشیم دیگر صهیونیستها نمی‌توانند خانه مسلمانان را اشغال کنند، کودکان را بکشند و زنان و سالخوردگان را آواره کنند. بسیاری از مشکلات کنونی ما به خاطر فاصله گرفتن از اسلام ابراهیمی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در ترکیه به سر می برد، عصر روز دوشنبه طی سخنانی در کنفرانس "وحدت اسلامی" که با حضور بیش از یکصد تن از علما و اعضای مرکز آموزش وحدت اسلامی در آنکارا برگزار شد، با اشاره با آیه شریفه «إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ»: آنان که تفرقه در دین ایجاد می کنند هیچ ارتباطی با تو (رسول خدا) ندارند، اظهار داشت: در قرآن کریم در آیات بسیاری تأکید شده که پراکندگی علامت خروج از اسلام است.

وی افزود: قرآن کریم مؤمنان را برادر می نامد و این اخوت نشأت گرفته از این است که همه مؤمنان از یک پدر هستند و آن وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) است.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: جامعه اسلامی یک هویت دارد و مسئله هویت جامعه اسلامی اساسی ترین موضوعی است که در شرایط حاضر باید به آن توجه کنیم؛ از مسلّمات قرآنی است که ما دارای یک هویت هستیم و آن هویت محمدی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ما دو نوع اسلام داریم یکی اسلام ابراهیمی و دیگری اسلام اعرابی، افزود: خصوصیت اسلام ابراهیمی فرمانبرداری از خدای متعال است و یعنی مسلمان یک فرمانروا دارد و آن خدای متعال است.

وی اظهار داشت: عده ای به زبان می گویند ایمان آوردیم و اطاعت کردیم، اما در عمل به خدا و رسول خدا پشت می کنند؛ این اسلام اعرابی است یعنی در عمل خلاف گفته شان عمل می کنند؛ مسلمان هستند، اما مؤمن نیستند.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: مشکل امروز در جهان اسلام ابتلای به اسلام اعرابی است که این اسلام اعرابی منشأ دوگانگی در جهان اسلام شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: هویت جامعه اسلامی اگر هویت اطاعت از رسول باشد، یعنی اسلام همراه با ایمان و عمل شد، آن وقت یک هویت برای جامعه اسلامی به وجود می آید که نتیجه آن وحدت امت اسلامی است؛ مؤمنان همچون یک پیکر می شوند که اگر عضوی از آنها دردمند شد سایر اعضای این پیکر با عضو دردمند همراهی می‌کنند.

وی تأکید کرد: رسول اکرم(ص) هویت اسلامی را در جامعه بشر متولد کرده و یک امت ساخت که این امت میراث رسول الله است و اگر این میراث زنده شود نه تنها جامعه اسلامی یکی می شود، بلکه دست برتر نیز از آن جامعه اسلامی در جهان خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه ما باید به اسلام ابراهیمی که محورش خدا و رسول است برگردیم، تأکید کرد: برتری، غلبه بر دشمنان و رشد و شکوفایی اقتصادی در پرتو ایمان به اسلام ابراهیمی که وحدت زاست به وجود میآید.
 
وی ادامه داد: اگر ما اسلام ابراهیمی داشته باشیم دیگر صهیونیستها نمی‌توانند خانه مسلمانان را اشغال کنند، کودکان را بکشند و زنان و سالخوردگان را آواره کنند. بسیاری از مشکلات کنونی ما به خاطر فاصله گرفتن از اسلام ابراهیمی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha