جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش

حوزه/ همایش بین المللی سی و چهارمین سالگرد ارتحال بانو مجتهده امین (ره) و اولین سالگرد رحلت بانو علویه همایونی (ره) در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به همت دفتر تخصصی بانوان آفتاب و مؤسسه صدر پویان ولایت و با همکاری مرکز حفظ و نشر اندیشه و آثار بانو همایونی قرار است همایش بین‌المللی بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بانو مجتهده امین و نخستین سالگرد بانو علویه همایونی برگزار شود.

این همایش با عنوان «در آسمان امین بر بال همایونی»، فردا روز چهارشنبه 14 تیرماه 96 از ساعت 8 صبح پیش‌بینی شده و پذیرای مهمانانی از کشورهای مختلف خارجی و شهرهای داخلی خواهد بود.

سخنران این مراسم که در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود، حاجیه‌خانم بانو مجتهده صفاتی خواهند بود و پیش از برگزاری همایش هم نشست‌های هم‌اندیشی با حضور اندیشمندانی از کشورهای کانادا، فرانسه و لبنان صورت می‌گیرد.

نام‌گذاری این همایش به این سبب بوده است که بانو امین همواره می‌گفتند خانم همایونی بال‌های من هستند، الگوسازی از این 2 عالم بزرگ برای معرفی به نسل جوان، فرهیختگان و اندیشمندان از اهداف این همایش بوده است.

همچنین در این همایش، مهمانان مختلفی از قم و تهران دعوت شده‌اند که به صورت تخصصی در مورد آثار بانو امین تحقیق کرده‌اند و مقالات متعددی در این زمینه داشته‌اند.

گفتنی است،  یادنامه «فخر بانوان ایران» پیرامون شخصیت بانو امین هم در این همایش رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha