پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی

حوزه/ تاکید رهبر انقلاب برفضای مجازی است؛ اگر طلبه ای در این عرصه حضور جدی و قوی نداشته باشد، معلوم نیست از سواد درستی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اعزام مبلغ  سازمان اوقاف که در سالن اجتماعات این اداره کل درقم برگزار شد گفت: امروز درشرایط بسیار حساسی از لحاظ  تهاجم فرهنگی از  سوی دشمنان  می باشیم. اگر شناخت کامل نسبت به عرصه جهانی داشته باشیم متوجه می شویم  که دشمنان با ابزار های  جدید، افکار مردم را نشانه رفته اند تا بر آنها مسلط شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: هدف این تهاجم القاء اندیشه های  غلط و شیطانی است و با این اندیشه به دنبال این هستند، اسلام ناب را که مانع اندیشه های آنها است، از بین ببرند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا به کشور اسلامی می آید و حاضر است با آن حاکم همایش رقص شمشیر برگزار کند، دقیقا این مسئله القاء این اندیشه است که تنها مانع استکبار، اسلام نابی است که شعار اصلی آن مبارزه با مستکبران است.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت:  در حال حاضر شاهد تحولی دیگر در جوامع غرب هستیم و آن هم رغبت مردم به سمت اسلام ناب، خسته شدن از بی هویتی و آمدن به سمت هویت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: مردم فهمیدند برای رسیدن به این هویت، لازم است به سمت اسلام ناب بیایند، ولی درکنار این مسئله، مسئله مهم تر که درحال اتفاق است این است که دشمن هم فهمیده باید اسلامی را درست کنند که این هویت را به مردم برگرداند و آن عناوین، انتشار مکاتب مختلف جدید، ترویج فرقه های نوظهور با ظاهری زیبا، راحت و ساده، همراه با تزویر، زور و پول است.

از حضور در عرصه جهانی غافل نشویم

وی افزود: در کنار این مسائل مبلغان و نهادهای فرهنگی مسئولیتی دارند و از جمله فعالیت ها، مبارزه با ناتوی فرهنگی، مبارزه با معنویت بی هویتی و توخالی و ابلاغ پیام دینی با شیوه های نوین است.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت: برای اثرگذاری بهتر، لازم پوست اندازی در عرصه تبلیغ کرد و از غفلت بیدار شد،جایگاه خود را در این عرصه جهانی و پر سرو صدا، بهتر بشناسیم و به معرفی درست آن بپردازیم که همانا نبوت و اوصیاء الهی و عالمان دین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: برای اثرگذاری، نیازمند تحول ساختار تبلیغی می باشیم و باید این مسئله اتفاق بیافتد تا از جامعه فعلی عقب نمانیم و نباید به چند تا منبر و کتاب اکتفاء کرد؛ فضای مجازی و حضور در عرصه جهانی از جمله این امور است که می توان موفق و اثر گذار ظاهر شد.

وی افزود: مبلغ باید بداند، لباس روحانیت بسیار مقدس است و لازم است برای  عظمت این لباس تلاش کرد و یکی از این تلاشها می تواند درعرصه های جهانی محقق شود؛ اگر این حضور نباشد قطعا انسان های دیگر این عرصه را خواهند گرفت و سخن از مسائلی خواهند زد که با دین سازگاری ندارد.

تاکید رهبر انقلاب بر حضور طلاب در فضای مجازی

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب برفضای مجازی است؛ اگر طلبه ای در این عرصه حضور جدی و قوی نداشته باشد، معلوم نیست از سواد درستی برخوردار باشد.

وی افزود: باید برای رسیدن به این واقعیت در ساختار تبلیغی، تغییر و تحول جدی، ایجادکرد؛ این تحول لازم است بدست مبلغین صورت گیرد؛ مبلغین ظرفیت های خوبی دارند؛ لازم است از مبلغین خوش فکر، دغدغه مند و علاقه مند دعوت صورت گیرد و از فکر و اندیشه های نوین آنها استفاده کرد و این کار شدنی است، به شرط اینکه ظرفیت ها را بشناسیم و شناسایی کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت:  اگر چه قدم هایی در عرصه تبلیغ نوین برداشته شد که نمونه آن طرح آرامش بهاری، حضور درخیمه معرفت و مشاوره دادن است، ولی نباید به این اندازه بسنده کرد و خسته شد. اگر خسته شدیم به تعبیر رهبر انقلاب لازم است به تلاش دشمن درفضای مجازی و تبلیغی علیه دین نگاه کرد و ازجمله، تلاش مبلغان مسیحی است که درساحت های طولانی صورت می گیرد.

تحول در عرصه تبلیغی نیازمند آموزش نوین است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای تحول در عرصه تبلیغی به آموزش نوین نیازمندیم و باید  فراتر از گذشته عمل کرد گفت: آموزش نوین به معنای این است فکر ها  تغییر کند، مبلغان ورود جدی تری در عرصه های تبلیغی داشته باشند و در کنار این مسائل،  کلاس های آموزشی مختلف تشکیل شود تا مبلغ با انواع سلاح های نوین تبلیغی آشنا شود.

وی افزود: اینکه ادعا کنیم هزار عضو تبلیغی داریم کار بزرگی نیست؛ کار بزرگ یعنی طراحی ساختار نوین تبلیغی و انجام فعالیت علمی و پژوهشی حساب شده،دقیق و هدف مند، مطابق نیاز روز و کار بردی.

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد:  در حال حاضر یکی از رسالت های  اصلی ارائه طرح های جدید، ایده های نوین و تحول در امور تبلیغی است و باید این اصل مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha