پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رحیم جعفری

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، آمار مساجد استان را حدود ۱۲۰۰ مسجد اعلام کرد و گفت: طبق آمار موجود، بیش از ۵۰ درصد مساجد استان فاقد کانون فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزازی «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم جعفری، پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» که در مجموعه فرهنگی شهرک بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار موجود بیش از 22 هزار کانون در کل مساجد کشور وجود دارد که این رقم برای نظام جمهوری اسلامی افتخارآمیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فراوانی بر پویایی کانون های مساجد دارند، افزود: بدون اغراق باید گفت که کانون های مساجد در کشور بدون هیچ گونه چشم داشتی در حال انجام امور فرهنگی و انقلابی خود در سطح مسجدهای کشور هستند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: آمار مساجد استان کرمانشاه در حدود 1200 مسجد است و این رقم در استان همجوارمان یعنی کردستان 2700 مسجد می باشد، اما با این وجود کانون های مساجد در سطح کرمانشاه نسبت به سنندج بسیار بیشتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به این که 536 کانون مسجد در کرمانشاه فعال هستند، خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود بیش از 50 درصد از مساجد استان فاقد کانون فرهنگی هستند.

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر این که در آینده نزدیک تمام مساجد استان کرمانشاه دارای کانون خواهند شد، اظهار اشت: در این طرح که به زودی اجرایی می شود، هر مسجد برای خود دارای یک کانون مستقل خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha