شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفاتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که تعبد راه پیمودن موفقیت است و پیمودن این راه تنها از راه شریعت میسر می شود، گفت: در زمینه اعتقاد به مبدأ و معاد در جامعه مجدانه فعالیت کنیم، لذا حرکت جهادی و با سرعت در زمینه تبیین ابعاد اجتماعی شریعت لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، بانو مجتهده صفاتی پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی «در آسمان امین، بر بال همایونی»، در سالن کتابخانه مرکزی، اظهار کرد: بانو مجتهده امین آیت حق بود و اگر گزاف نگویم نظیر نداشت.

وی در توضیح این که سر موفقیت این بانو و عالمان و بزرگان دینی چیست، عنوان کرد: بدون شک سِر تعبد رمز موفقیت این عالمان است که متأسفانه ما نتوانسته‌ایم این رمز موفقیت را به نسل جوان امروز منتقل کنیم و برای آن‌ها تفهیم و تبیین نماییم.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که تعبد راه پیمودن موفقیت است و پیمودن این راه تنها از راه شریعت میسر می شود، افزود: در زمینه اعتقاد به مبدأ و معاد در جامعه مجدانه فعالیت کنیم، لذا حرکت جهادی و با سرعت در زمینه تبیین ابعاد اجتماعی شریعت لازم و ضروری است.

بانو صفاتی افزود: طبق آیات قرآن انسان برای ملاقات باخدا از طریق مسیر شریعت باید زحمت فراوان بکشد و این ممکن است، حقیقت تکلیف امور که از سوی خداوند بر ما تکلیف شده، نوعی اظهار مهر و محبت و تجلی دوستانه است.

وی متذکر شد: کسانی که تکلیف را به زحمت انداختن و افتادن معنا می‌کنند، اشتباه است، در زبان عربی «کلف» به زمانی گفته می شود که اوج مهر و محبت روی دهد، بنابراین هدف از تکالیف دینی، رسیدن به محبت خداوند است.

استاد حوزه علمیه خواهران اذعان کرد: انگیزه تکلیف کننده از ایجاد تکلیف به زحمت انداختن مخلوق نبوده است، انیس اهل ایمان لقاء الهی است، هدف لقاء الهی توسعه نفس است، چراکه هر زمان توسعه نفس پیدا شد، انسان لایق ورود به بهشت می شود.

وی با بیان این که از نظر عقلایی ظرف و مظروف باید با یکدیگر هماهنگ باشند، لازمه ورود به عالم وسیع بهشت، توسعه نفس است، گفت: از منظر بانو مجتهده امین بر اساس کتاب سیر و سلوک، برای رسیدن به لقاءالهی 7 منزل وجود دارد، نخستین منزل که مشکل‌ترین است، یقظه(بیدار شدن از خواب غفلت) و دیگر منازل نیز طلب، معرفت، عشق، استغنا، حیرت و فنا فی الله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha