جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سند ۲۰۳۰

حوزه/ خانم حجی پور با بیان اینکه امروزه دغدغه‌های دینی کمرنگ و شاهدبرخی ولنگاری های فرهنگی در جامعه هستیم، گفت: سند ۲۰۳۰ سندی فاجعه آمیز است و ما باید در برخی زمینه‌های فرهنگی مانند مسائل قرآنی «آتش به اختیار» باشیم و منتظر ورود دستگاه‌های دولتی نباشیم.

فاطمه حجی پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: بهترین وضعیت برای تربیت فرزندان این است که بانوان علوم حوزوی را بیاموزند و با درس دین آشنا شوند؛ چرا که در بحث تربیتی موثر است.

وی با اشاره به اینکه حوزویان در بررسی مسائل فرهنگی خود کارشناس موفقی هستند، افزود: حوزویان عامل به دستورات دین اسلام هستند و همیشه بهترین تحلیل گران سند های فاجعه انگیزی مثل 2030 یونسکو هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند ادامه داد: باید به فرزندان خود در مداری براساس سند چشم انداز و آموزه‌های دینی آموزش دهیم، نه اینکه یونسکو در قالب سند 2030 آن را به کشور دیکته کند.

حجی پوربا بیان اینکه کسی که منتظر واقعی ظهور مهدی موعود(عج) است، باید با تربیت فرزندانی صالح و نسل آینده زمینه ساز برای ظهور باشد، افزود: امروزه جامعه ما در بحثهای تربیتی با چالش مواجه است، که دراین راستا باید جوانان را از نا به سامانی فرهنگی نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌های دینی کمرنگ شده و شاهد ولنگاری فرهنگی در جامعه هستیم، اظهار داشت: باید فرهنگ قرآن ودین درجامعه حاکم شود وب رای لحظه لحظه زندگی خود برنامه ریزی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیهخواهران بیرجند افزود: باید جلسات قرآنی به طور مستمر تقویت و ادامه یابد و دیگر نباید جامعه قرآنی ما منتظر دستگاه‌های دلوتی باشند، بلکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید آتش به اخیار باشند یعنی اگر نیاز است کاری در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگ و قرآنی انجام شود، نیاز نیست منتظر باشیم تا ارگانها آنرا انجام دهند و خود باید دست به کار شویم.

حجی پور تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآنی راهکاری مناسب و مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha