چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب گفت: ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، ولی هنوز مسئله ربا در بانک های جمهوری اسلامی ایران حل نشده است.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، اظهار داشت: برخی از معاملات اقتصادی دارای شبهه دینی هستند و همین عامل باعث می شود تاثیرات منفی خود را بر بازار بگذارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب به مسئله مهم و معضل بازار امروز، یعنی «ربا» و آثار مخرب آن اشاره کرد و گفت: ریشه رباخواری، مصرف گرایی است.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه غالب شدن فرهنگ مصرف در جامعه عواقب بسیار بدی به دنبال خواهد داشت، افزود: مصرف گرایی، نشأت گرفته از فرهنگ غرب است که نتیجه آن برای ما کاملا محسوس است. در غرب به خاطر همین فرهنگ غلط، فاصله طبقاتی جامعه آن قدر زیاد شده که عده ای در عیش و نوشند و عده ای کارتون خواب.

مدیر مدرسه علمیه  امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد رشد روز افزون فاصله طبقاتی در کشور بوده ایم که می توان گفت یکی از بزرگترین عوامل این فاصله طبقاتی، عادی شدن مصرف گرایی است.

وی به راه حل های مبارزه با این پدیده خطرناک برای اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید برای از بین  بردن ریشه های فاسد و غیراسلامی ریا هم کار فرهنگی انجام گیرد و هم رسانه ها در این باره اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام کرمی نیا با اشاره به این که ربا باعث از بین رفتن برکت در زندگی انسان می شود، گفت: مسئله ربا زمانی حل خواهد شد که عدالت اجتماعی رعایت شود. مغازه دار، کشاورز، راننده، کارمند و اقشار مختلف و مستضعف جامعه وقتی می بینند اختلاس های کلانی صورت می گیرد، از درآمد ناچیز اما حلال خود مایوس می شوند و بعضا دست به ربا و زیادی مال اما حرام می زنند و ربا اینجا صورت می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آبادغرب گفت: سئوال کلیدی این است که چرا بعد از ۱۴۰۰ سال از اسلام و ۳۸ سال از پیروزی انقلاب هنوز مسئله ربا و بانک ها حل نشده است.

وی افزود: آیا کسانی از این مساله سود کلان می برند؟! و اگر هست که قطعا وجود دارد، چرا حرکت جدی و فراگیری صورت نمی گیرد؟! تنها قشری که از این مساله رنج و ضربه می بینند  قشر ضعیف جامعه هستند. قشری که برای امرارمعاش خود، وام های ناچیز می گیرند، اما با سود کلان پس می دهند!!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha