پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت قزوین گفت: از صدر اسلام تاکنون علما پرچم داردفاع از دین بوده و توانسته به خوبی شبهات دینی را برطرف کرده و مردم جامعه را با مبانی و احکام اسلامی آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد علی عبداللهی، صبح امروز در مصاحبه با طلاب جدیدالورود سفیران هدایت قزوین که در مدرسه علمیه مولاوردیخان برگزارشد، به نقش مهم طلاب حوزه علمیه در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه که علاقه مند به دروس حوزوی هستند باید تلاش نمایند که جای خالی مجتهدین وعلمای اخلاق را پر نمایند.

وی افزود: ویژگی های یک طلبه علوم حوزوی با داوطلبان دیگر آموزشگاه ها بسیار متفاوت بوده که باید موضوعات اخلاقی و تهذیبی را در همه امور تحصیلی خود مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: یک طلبه باید اولاً توانایی عالم شدن را داشته باشند، یعنی از نظر هوش واستعداد برتری داشته باشند، چرا که علوم اسلامی متنوع بوده وادبیات فقه ،اصول ،منطق و فلسفه را باید بسیار خوب مطالعه کنند، با استعداد ضعیف به نتیجه نمی رسد.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: ائمه دین و علمای سلف انسان های خوش استعداد و گاهی نابغه بوده و با این که برخی از آنها در فضای خفقان برخی از  پادشاهان بوده اند ولی توانستند به خوبی رسالت خود را انجام دهند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت قزوین خاطرنشان کرد: طلبه باید انگیزه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و انگیزه های الهی و معنوی داشته باشد، چرا که انگیزه های غیر الهی نه تنها به طلبه کمک نمی کند، بلکه باعث از بین رفتن سرمایه های دینی وحوزوی می شود.

وی افزود: طلاب جدید باید اعتقادات و علاقه به هدفی که دارد باید برنامه ریزی مشخصی برای آینده تحصیلی خود در حوزه داشته باشد و همیشه خود را سرباز دین دانسته و خود را همیشه مقابل شبهات و هجمه های ضد دینی تقویت نماید، همان طور که در میدان جنگ سربازان تا زمانی که روحیه دارند مقاومت می کنند و پیروز می شوند.

حجت الاسلام عبداللهی، وظایف امروز طلاب و روحانیون را در عصر حاضر خطیر دانست و بیان داشت: از صدر اسلام تاکنون علما پرچم داردفاع از دین بوده و توانسته به خوبی شبهات دینی را برطرف کرده و مردم جامعه را با مبانی و احکام اسلامی آشنا کرده که وظیفه امروز طلاب این است که خوب درس خوانده و خود را به سلاح علم، ایمان، تقوا مسلح نمایند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha