شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: طلبه باید ابتدا به لحاظ علمی و دینی، خود را غنی کند تا بتواند به دیگران کمک کرده و پاسخگوی نیازهای دینی آنها باشد، در این صورت است که می‌تواند از علم خود بهترین استفاده را ببرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه سفیران هدایت قزوین با اشاره به ویژگی های  طلاب موفق، گفت: طلاب باید چنان مجهز به سلاح علم باشند تا در زمینه هدایت های سیاسی، بصیرت افزایی و مشاوره افراد، بتوانند به راحتی این مسائل اجتماعی را حل و فصل نموده و حضور پررنگی در جامعه داشته باشند.

وی افزود: امروز آگاه سازی افراد جامعه خصوصا جوانان نسبت به مسائل اجتماعی و هویت آنان،‌از ضرورت های تبلیغی طلاب می باشد که این امر نیازمند بصیرت است و تحقق این مهم تنها با حضور طلاب حوزه های علمیه ممکن می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد :باید خدا را شاکر باشیم که در دنیای امروز، پای در راهی گذاشتیم که می توانیم به عنوان جانشینان امامان معصوم(علیهم السلام) بر روی زمین باشیم و راهشان را ادامه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به این که طلبه نخست باید نیازهای دینی علمی خود را برطرف کند، افزود: طلبه باید ابتدا به لحاظ علمی و دینی خود را غنی کند تا بتواند به دیگران کمک کرده و پاسخگوی نیازهای دینی آنها باشد، در این صورت است که می‌تواند از علم خود بهترین استفاده را ببرد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره  به این که طلبه برای هر مقصودی که به تبلیغ دین می‌پردازد، باید بداند که از چه منبعی تغذیه کند، اظهار کرد: قرآن بزرگ‌ترین و مطمئن‌ترین منبعی است که روحانیت باید آن را داشته و از آن به طور مداوم بهره‌مند باشند و هم چنین جامعه را هم از این منبع غنی و تمام نشدنی سیراب کنند؛ اگر در جامعه قرآن حاکم باشد همه چیز درست می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: علم آموزی در مراکز حوزه های علمیه از برترین مصادیق علم آموزی معرفی شده است.

وی ادامه داد: ویژگی منحصر بفرد حوزه های علمیه این است که طلبه های آن همیشه با وضو هستند، چرا که کتاب هایی که آن ها با آن سروکار دارند، همگی آیات و روایات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) هستند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: در دین اسلام به تحصیل علم و فراگیری دانش توصیه فراوان شده و  روحانیون  و مبلغان امور دینی وظیفه خطیری در ترویج آموزه های دینی به عهده داشته و جایگاه والایی نزد پروردگار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: مدرسه سفیران هدایت می تواند با توجه به نیازهای جامعه افراد توانمندی را برای تبلیغ معارف دینی تربیت نماید که در این راه باید حداکثر استفاده را از تکنولوژی ها، علوم روز دنیا، مهارت های تجربی فراوان و فنون تبلیغی نمایند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: سفیران هدایت در انجام وظیفه دینی و تبلیغی خود همکار و همیار قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) هستند.

برپایه این گزارش، تاکنون 136 طلبه از مدرسه سفیران هدایت قزوین فارغ التحصیل و 110 نفر هم در این مدرسه مشغول تحصیل می باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha