پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طرح تست قند خون در حوزه علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ در پی انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه علوم پزشکی و حوزه، طرح سنجش سلامت و غربالگری قندخون، فشار و وزن ۴۰۰ طلبه و روحانی، حوزه علمیه استان کرمانشاه، به صورت رایگان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، طرح غربالگری قندخون، فشار و  وزن، صبح امروز به صورت رایگان از اساتید، کادر مدیریتی، طلاب شرکت کننده در طرح ارتقایی انصار الحجه (عج) در حوزه علمیه استان کرمانشاه اجرا شد.

حجت الاسلام حبیب باقری، مجری این طرح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در این باره گفت: طبق تفاهم نامه ای که با دکتر کریم؛ ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه داشتیم، این طرح در سطح شهرستان و استان کرمانشاه در حال انجام است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: این طرح در راستای برنامه کلیت سلامت طلاب و اساتید و روحانیون استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی با اشاره به این که  این طرح مدت سه سال می باشد که به صورت مستمر در حال انجام است و در بخش های مختلف انجام می گیرد، افزود: در بخش آموزشی ما یک دوره آموزش کمک های اولیه «سی پی آر» که همان احیای بیماران قلبی است، برگزار کردیم. یکی دیگر از برنامه های ما دعوت از کارشناسان تغذیه و سلامت فردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین بر طبق این تفاهم نامه کلاسهای دانش افزایی ویژه مدارس علمیه سطح استان کرمانشاه با همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده  است.

حجت الاسلام باقری در پایان، تعداد شرکت کنندکان در طرح غربالگری تست قند خون، قد و وزن امروز را بیش از 400 طلبه و روحانی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha