شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عکس

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد از برتری بانوان طلبه یزدی در مسابقات سیرمطالعاتی پاییز و زمستان ۹۵ خبر داد و گفت: به زودی مسابقات سیر مطالعاتی تابستان و پاییز با ۵۱ عنوان کتاب، در ۹ موضوع متنوع، برای تمام حوزویان اعم از طلبه و فارغ التحصیل برگزار می شود.

خانم مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: مسابقات سیر مطالعاتی به صورت فصلی و اینترنتی در طول سال تحصیلی با حضور بانوان حوزوی علاقه مند اعم از طلاب، فارغ التحصیلان، اساتید، کادر و مدیران برگزار می شود.

وی افزود: استان یزد توانست با شرکت  300 نفر در آزمون سیر مطالعاتی و با بیشترین تعداد شرکت کننده در مقطع سطح دوم حوزه، طی دو مرحله و کسب بالاترین امتیازات به مقام دوم کشوری فصل پاییز و زمستان 95دست یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای 98 نفر از شرکت کنندگان فصل پاییز و زمستان سال گذشته گواهی پایان دوره صادر شده و به 25 نفر از بالاترین امیازات هم جوایز نفیسی اهدا شده است.

*آغاز سیر مطالعاتی تابستان و پاییز بزودی

 حسن پور از پایان مسابقات فصل بهار امسال هم با شرکت 251 نفر آزمون طی دو مرحله خبر داد و گفت: سیر مطالعاتی تابستان و پاییز امسال با 51 عنوان کتاب در موضوعات « قرآن و سنت»،« کلام و عقاید»،« تاریخ اسلام»، « اخلاق و تربیت»،«سبک زندگی»، «سیاسی»، «اقتصادی»، «طب اسلامی»و «کتب شهید مطهری» ویژه علاقه مندان به هر موضوع از 28 تیر ماه در سایت farhangi.whc.ir همراه با سؤالات مرحله اول و امکان دانلود رایگان به صورت کتاب باز در سایت بارگذاری می شود.

 وی اضافه کرد: مهلت شرکت در آزمون مرحله اول با 20 سئوال تستی تا 26 مهر خواهد بود و مرحله دوم پس از کسب امتیاز لازم به صورت آنلاین با حضور داوطلب در مدت زمان معیّن و یا به صورت حضوری از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان  از 15 تا 30 آبان برگزار می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، بیان کرد: منابع فصل های قبلی نیز برای افراد جدید و افرادی که حد نصاب 70 امتیاز را برای اخذ گواهی نامه دریافت نکرده اند، در کنار منابع جدید این فصل موجود است.

حسن پور از برگزاری جشنواره«کتاب یار» ویژه شرکت کنندگان در مسابقات سیر مطالعاتی خبر داد و افزود:  داوطلبان می توانند در گروه کتاب یار شبکه کوثر نت به آدرس kosarnet.whc.ir با رمز ورود درخواستی سامانه عضو شوند و نظرات و نکات برگزیده و حاصل مطالعات خود از کتب سیر مطاعاتی را به اشتراک بگذارند.

برپایه این گزارش، بر اساس دستور العمل این مسابقات، اهداف سیر مطالعاتی را گسترش فرهنگ کتابخوانی، ارتقای سطح دانش طلاب و مبلغان در حوزه رسالت های تبلیغی، گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی و ... تشکیل می دهد تا داوطلبان محترم بر اساس انگیزه و سلیقه مطالعاتی خود، یکی از 9 موضوع مسابقه یا تمام موضوعات مرتبط با سطح خود از کارشناسی تا دکتری را  انتخاب کنند.

انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha