چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار اعضای مؤسسه جهادی فرهنگی عباد قم با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که هیچ عبادتی بالاتر از هدایت انسان‌ها نیست، گفت: اگر انسان همه چیز داشته باشد اما گمراه باشد، زندگی و حیات او بی معنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز(15 تیرماه) در جلسه گردهمایی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی استان، با بیان این که نعمت های خداوند در چارچوب تعریف های ما نمی گنجد، گفت: نعمت های خدا قابل شمارش نیست.

وی با اشاره به اینکه جهان یک مجموعه است که چنین اعجازی را خلق می کند، افزود: بشر در طول تاریخ با تمام پیشرفت‌هایی که کرده، هنوز به جایی نرسیده که بگوید، چه در جهان نیاز هست و نیست، چراکه خداوند هر آنچه که یک موجود نیاز داشته را به او داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که همه نعمت‌ها ابزار هستند و هیچ کدام مقصد نیستند، ابراز داشت: بخشی از نعمت‌های خداوند مشروط‌ند، یعنی اگر شرط آن حفظ نشود نقمت می‌شوند، برخی نعمت ها شرط اند، یعنی با ان همه چیز معنی می‌دهد و بدون آن، هیچ چیز معنی نمی‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان این که  انسان مغرور فکر ندارد و فقط به خودپرستی می اندیشد، گفت: اگر انسان همه چیز داشته باشد، اما گمراه باشد، زندگی و حیات او بی معنی است.

وی با بیان اینکه «هدایت» نعمت ویژه خداوند است، افزود: اگر مبلغان به همین امر هدایت توجه کنند و این را برای مردم تبیین نمایند، بزرگترین هدیه را به آنان داده اند، لذا روحانیون بدانند که هیچ عبادتی بالاتر از هدایت انسان ها نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha