جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حرم رضوی

حوزه/ ما نباید فقط در ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار(ع) به یاد آنها بیافتیم، بلکه باید در تمام زندگی برای شناخت اهل بیت(ع) کرده و سیره حضرات معصومین(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی جاری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ارسلان حسینی، ‌امروز در همایش ‌«امام رضا(علیه‌السلام) را بیشتر بشناسیم» با موضوع تحلیل و بررسی کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» از منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در محل سالن همایش اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، شناخت ائمه(ع) و سیره آنها در زندگی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: زمانی که ما برای گرفتن حاجت و نیاز خود و یا در هنگام زیارت مقابل این بزرگواران به احترام می‌ایستیم و حاجت خود را از آنها طلب می‌کنیم، باید از خود بپرسیم چقدر در راستای شناخت ائمه(ع) تلاش کرده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ما نباید فقط در ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار(ع) به یاد آنها بیافتیم، افزود: باید در تمام زندگی در شناخت اهل بیت(ع) کوشا باشیم و کتاب یکی از بهترین ابزار برای شناخت ائمه معصوم(ع) است.

وی، کتاب امام رضا(علیه السلام) و زندگی را یکی از کتاب‌های مفید و پربار در زمینه زندگی دینی معرفی کرد و گفت: به همه جوانان توصیه می‌کنم که این کتاب را به خوبی مطالعه کنند.

۲۰ تیر؛ آخرین مهلت شرکت آنلاین در مسابقه

در ادامه این همایش، معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه نیز جشنواره کتابخوانی رضوی را از بزرگترین مسابقات کتابخوانی کشور دانست و اظهار کرد: از جمله تغییرات صورت گرفته در جشنواره امسال، افزایش تعداد و موضوعات کتاب‌های مسابقه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این جشنواره در راستای تکریم ایام دهه کرامت برگزار می‌شود، لذا منابعی با موضوع حضرت فاطمه معصومه(س) و احمدبن موسی(ع) به کتاب‌های جشنواره اضافه و تعداد کتاب‌ها دو برابر شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه با اشاره به این که مهلت مسابقه مکتوب به پایان رسیده، عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.iranpl.ir در مسابقه آنلاین تا 20 تیر ماه شرکت کنند.

 وی با بیان این که نکته مهم این است که ما در استان کرمانشاه، با برگزاری این همایش‌ها و جلسات دیگر سعی کردیم این جشنواره را از سطح یک مسابقه بالاتر ببریم، بیان کرد: بنا داریم جلسات را تحلیلی و معرفتی برگزار کنیم و بتوانیم سبک و زندگی رضوی را در بین اقشار جامعه بهتر ترویج دهیم.

حسنی‌خونسار با اشاره به اینکه کتاب «امام رضا (علیه السلام) و زندگی» کتابی است که سبک زندگی را به ما یاد می‌دهد و  می‌توانیم از چنین کتاب‌هایی بهتر زندگی کردن را یاد بگیریم، افزود: عنوان این همایش «امام رضا(ع) را بهتر بشناسیم» است و می‌خواهیم کتابخوانی حرفه‌ای را تمرین کنیم.

امام رضا(ع) را بهتر بشناسیم

رضا کریمی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه هم در ادامه این همایش، با اشاره به این که کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» بهانه‌ای برای شناخت حضرت است، گفت: این کتاب نشان می‌دهد که سبک زندگی امام(ع) فراتر از دانسته‌های ما که برگرفته ار شنیده‌ها یا دیده‌های ما در سریال امام رضا(علیه السلام) است، می باشد.

وی اظهار کرد: گردآورنده کتاب از منابعی مانند کافی و عیون و کتب رجالی که اکثرا معتبر هستند، استفاده کرده، همچنین مسائلی از قبیل امور غیبی و غیرمادی و دعا و ذکر  هم‌ که نباید در سبک‌ زندگی فراموش شود، بیان شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha