چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آزمون

حوزه/داوطلبان ورود به مقاطع سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و سطح ۴ (دکتری) سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مدارس علمیه خواهران یزد، با شرکت ۳۲۰ نفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، پیش از ظهر امروز قریب به 300 نفر از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی حوزوی و دانشگاهی برای ورود به مقطع سه (کارشناسی ارشد)حوزه علمیه خواهران یزد به میزبانی مجتمع علمی آموزشی حضرت سید الشهدا(ع) یزد در آزمون سراسری حوزه های علمیه خواهران شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، سئوالات مقطع کارشناسی ارشد در دفترچه سئوالات عمومی برای داوطلبان تمام رشته ها به صورت تستی و دفترچه تخصصی برای 9 کدرشته محل هم به صورت تستی به مدت دو ساعت برگزار شد.

این گزارش می افزاید:  ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران یزد در مقطع کارشناسی ارشد خواهران قریب به 120 نفر اعلام شده است  و داوطلبانی که حدّ نصاب امتیاز علمی را کسب کنند در مصاحبه علمی رشته و مدرسه محل تحصیل انتخابی خود دعوت می شوند.

*آزمون مقطع دکترا با 20 داوطلب برای دو مدرسه مقطع دکترای یزد

قریب به 20 نفر از بانوان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد(سطح سه) که داوطلب ورود به مقطع دکترای حوزه علمیه خواهران هستند هم در دو نوبت صبح و عصر امروز به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد با پاسخگویی به سئوالات تستی و تشریحی برای ورود به دو مدرسه علمیه مقطع سطح ۴ (دکتری) به رقابت پرداختند.

برپایه این گزارش، استان یزد دارای سه مدرسه علمیه سطح سه( کارشناسی ارشد) در شهرهای میبد، اردکان و یزد و دو مدرسه مقطع سطح ۴حوزه خواهران در شهرهای یزد و میبد است که شهر یزد امسال برای اولین بار و میبد برای دومین سال در مقطع دکترای حوزه علمیه خواهران طلبه می پذیرد.

*دورشته و یک گرایش جدید سطح سه به مرکز تخصصی شهر یزد افزوده شد

خانم منصوره شاکری مدیر مؤسسه آموزشی حضرت امام حسین(ع) یزد به عنوان تنها مرکز تخصصی کارشناسی ارشد حوزوی شهر یزد در بازدید از محل برگزاری آزمون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد اظهار کرد: این مدرسه علمیه از سال 86 تأسیس شد و هم اکنون در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، تاریخ اسلام و کلام تعداد 120 طلبه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی 96-97 دو رشته تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی و مدرسی ادبیات عرب وکلام با گرایش امامت از بین داوطلبان، طلبه می پذیرد که برای هر رشته و رشته های تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول حدود 15 نفر ظرفیت پذیرش در نظر گرفته شده است.

برپایه این گزارش، رشته تاریخ اسلام، برای سال تحصیلی جدید در زمره رشته های داوطلبان غیر حضوری و به صورت سراسری با برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha