شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد حجتی - امام جمعه موقت کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب در اماکن عمومی، گفت: برخی از بانوان که تعداد آنها کم است نسبت به پوشش و حجاب خود بی اهمیت هستند و این امری ناپسند و به دور از اصول و مبانی دینی است که باید به آن رسیدگی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار داشت: حجاب و رعایت این اصل در دین مبین اسلام مکرراً گوشزد شده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان کرد:مقصود از حفظ حجاب تنها بانوان نیستند، بلکه در جامعه اسلامی حفظ حجاب چشم، گوش و....  شامل مردان نیز می شود و خداوند بارها نسبت به حجاب چشم و قلب و... تذکر و یادآوری کرده است.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب در اماکن عمومی، گفت: برخی از بانوان که تعداد آنها کم است نسبت به پوشش و حجاب خود بی اهمیت هستند و این امری ناپسند و به دور از اصول و مبانی دینی است. البته در این میان توسط نهادهای فرهنگی و به ویژه رسانه ها کار تخصصی انجام نگرفته و نسبت به این فریضه دینی کم کاری شده است.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: در شان شهر و استانی همانند کرمانشاه که دارای ریشه های مذهبی و عشایری است بدحجابی عده کمی  به دور از شان مردمانش است و با غیرت این مردم این منطقه سرناسازگاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: در جامعه ای که حجاب در آن نهادینه شده باشد، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی به صورت محسوسی کاهش می یابد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha