پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تحریم رژیم صهیونیستی توسط تشکل مسیحی

حوزه/کلیسای مانونیت در ایالات متحده که در مجموع ۸۷۵ جماعت مذهبی در سرتاسر آمریکا دارد، با تصویب قطعنامه‌ای، رژیم صهیونیستی را تحریم کرده و خواستار حمایت از جنبش فلسطین شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از electronicintifada، اعضای کلیسای مانونیت در ایالات متحده آمریکا با اکثریت آراء، اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل را محکوم کرده، خواستار تحریم شرکت‌هایی شدند که از نقض حقوق فلسطینیان بهره مالی کسب می‌کنند.

این قطعنامه توسط 98% نمایندگان کنوانسیون این کلیسا در فلوریدای آمریکا به تصویب رسید. این سازمان مسیحی در آمریکا 95 هزار عضو  و در مجموع 875 جماعت مذهبی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا دارد.

اعضای این کلیسا نه تنها به جنبش تحریم و بایکوت رژیم صهیونیستی پیوسته‌اند، بلکه اعضای‌شان را تشویق می‌کنند تا برای پایان دادن به کمک نظامی آمریکا به اسرائیل تلاش نمایند. همچنین از مقامات آمریکایی خواسته‌اند شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی فلسطین را متوقف سازند. در بیانیه منتشر شده در این کلیسا، از مسیحیان خواسته شده تا سیاستمداران آمریکایی را در راستای موارد زیر یعنی احترام به حقوق مدنی شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی، حقوق پناهندگان، پایان دادن به اشغال و تلاش برای برپایی صلح بر اساس قوانین بین‌المللی سوق دهند.

این کلیسا در ادامه از اعضای خود خواسته است با مسیحیان در کلیساهای سرزمین‌های اشغالی ارتباط برقرار کرده و روابط میان‌ادیانی سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت را بهبود بخشند. این سند از کلیساها نیز خواسته‌ است از حرکت مردمی فلسطین حمایت کرده و پشتیبانی خود را از جنبش تحریم، بایکوت و عدم سرمایه‌گذاری ابراز کنند.

جوی لپ، استاد دانشگاه وسلیان در آیووا و یکی از بنیانگذاران شبکه میان مسیحیان مانونیت و فلسطینیان گفت: امروز ما شجاعانه در کنار یکدیگر، برای رسیدن به عدالت و برابری با هم ایستادگی می‌کنیم. چنین قطعنامه‌ای باید سال‌ها پیش در پاسخ به مسیحیان فلسطینی که از کلیسای جهانی کمک خواسته بودند تصویب می‌شد.

قرار بود قطعنامه مشابهی در سال 2015 به تصویب برسد که اعضا نتوانستند در حمایت از فلسطین به اتفاق نظر برسند. با این حال تعداد بالای آرای امسال نشان می‌دهد که نگرانی‌ها در رابطه با وضعیت فلسطین بسیار زیاد شده است. کلیسای متحد مسیح، کلیسای کوکراس، کلیسای مجاهدین جهانی، کلیسای انگلیکانی لوتری و کلیسای پرسبترین دیگر سازمان‌های مسیحیان هستند که پیشتر حمایت شان را از جنبش فلسطین ابراز کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha