شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویری از کاروان های اعزامی به حرم امام خمینی(ره) از قم

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مساجد خراسان شمالی از اعزام روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم، به کانون های مساجد این استان برای مشارکت در اجرای طرح «آسمانی ها» خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با تابستان و ایام اوقات فراغت، جمعی از روحانیون به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبلغان برای سومین سال متوالی و ویژه طرح «آسمانی‌ها» (اوقات فراغت تابستان) به کانون‌های مساجد استان اعزام می‌شوند، افزود: این اعزام‌ها بر اساس تفاهم‌نامه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می‌شود.

شیرازیان کانون‌های فرهنگی و هنری مدنظر برای حضور مبلغان دینی در شهرستان بجنورد را شمس الشموس، الغدیر، شهید رحیمی، شهدای شاهد، صافات، نرجس خاتون، شهید همت و سلمان فارسی و محبان الزهراء شهرستان اسفراین و قمر بنی‌هاشم شهرستان فاروج اعلام کرد.

وی مدت حضور مبلغان دینی در کانون‌های مساجد را 40 روز اعلام کرد و گفت: قبل از اعزام مبلغ دینی به مساجد، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و کانون‌هایی که ظرفیت حضور مبلغ  را به جهت تعداد قابل‌توجه اعضاء، تجهیزات آموزشی اولیه، اسکان و پذیرایی به مدت 40 روز در آن‌ها فراهم باشد، بر اساس سهمیه تهران اعزام می‌شوند.

شیرازیان تصریح کرد: بیشتر برنامه‌های این روحانیون برگزاری جلسات مناظره و گفتمان به‌تناسب سطح و مهارت‌های مختلف جوانان، برگزاری جلسات انس و معرفت، تشکیل کلاس معارف اسلامی و تشکیل جلسات تفسیر قرآن و قصص قرآنی است.

وی گفت: برگزاری نماز جماعت، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی و برگزاری سیر دوره مطالعاتی برای دانش آموزان از دیگر برنامه‌های مبلغان اعزامی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره گسترش معارف اسلامی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره)، پاسخگویی به شبهات دینی و فعال کردن مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری است.

وی خاطرنشان کرد: مرتبط کردن جوانان و نوجوانان با کانون‌های مذهبی، افزایش ارتباط بین مردم و روحانیت، نهادینه کردن باورها و آموزه‌های دینی، پیراستن جامعه از خرافات و بدعت‌ها، ترغیب و تشویق و جهت‌دهی جوانان به نوآوری و خلاقیت، ایجاد زمینه مطلوب برای حضور مؤثر مخاطبان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از دیگر اهداف اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha