چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع

حوزه/ هم اندیشی اساتید و ممتحنان دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان همزمان با آغاز امتحانات شفاهی این مقطع در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، صبح امروز در نشست هم اندیشی اساتید و ممتحنان دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه برگزاری امتحانات شفاهی خارج فقه و اصول امسال 13 روز به طول خواهد انجامید، گفت: علت افزایش این مدت، رشد 50 درصدی طلاب این مقطع با تعداد 1600 نفر می باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان افزود: این رشد به علت برنامه تحصیلی تحت برنامه است که از شش سال پیش شروع شد و طرح موفقی می باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره از امتحانات 11  گروه فعال است، ابراز کرد: امتحانات شفاهی خارج فقه و اصول این حوزه در دو نوبت صبح و عصر در مدرسه علمیه عالی نواب از امروز آغاز می شود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه ثبت نام امتحانات به صورت سیستمی انجام شده است، گفت: ارزیابی حضور در جلسه امتحان منوط به شرکت در دست کم 100 جلسه درسی است.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به بررسی و ارزیابی دفاتر تقریرات مقاطع خارج فقه و اصول، ابراز کرد: امسال نمره تقریر طلابی که از نظر اساتید،  برتر بوده و تقریرنویسی آنان در جلسه درسی مورد تایید شان باشد، معدل گیری می شود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه خروجی مقطع چهارم حوزه علمیه مدرک دکتری است، خاطر نشان کرد: به همین علت نسبت به دقت در برگزاری امتحانات و رویکرد علمی آن توجه می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha