جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 اختبار و تثبیت

حوزه/ دوره‌ اختبار و تثبیت تاثیر بسزایی در تعیین سرنوشت افراد دارد، زیرا بارها مشاهده شده بعد از برگزاری دوره، فردی آمده و اعلام کرده که هدفش از ورود به حوزه، بدون برنامه بوده، ولی این دوره نگاه و اعتقاد او را دگرگون کرده و با عزمی راسخ ادامه تحصیل داده می دهد .

حجت الاسلام بهرام ناطقی، مدیر مدرسه امام حسن عسگری(ع) تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فضای مناسب آموزشی این مدرسه، اظهار داشت: مدرسه علمیه امام حسن عسگری(ع) با زیربنای ۲ هزار متر در چندین طبقه که شامل مسجد، حجرات، کلاس‌های درس‌، کتابخانه، آشپزخانه، امور اداری می‌شود، ساخته شده. ولی به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌ها، تعداد کل طلاب پذیرش شده در سطح یک 85 نفر می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تازه تاسیس بودن مدرسه، در صددیم به مرور آمار پذیرش طلبه در همه مقاطع سطح یک را افزایش دهیم. هم اکنون در همه پایه‌های سطح یک، به غیر از پایه چهارم پذیرش داریم و احتمال می‌دهیم تعداد کل طلاب جدیدالورود در پایه اول به 45 نفر برسد که در این صورت جهت رفاه طلاب در فراگیری علم و ایجاد فضای آموزشی مناسب، دروس پایه اول، در دو یا سه کلاس تشکیل خواهد شد.

مدیر مدرسه امام حسن عسگری(ع) تهران با اشاره به برنامه‌های علمی و آموزشی این مدرسه در سال تحصیلی جدید، گفت: علاوه بر دروس معمول به اساتید محترم گفته شده تا از کتاب‌های کمک درسی نیز برای فهم و انتقال بهتر مطالب به طلاب بهره گیری کنند و با شناسایی منابع مفید علمی آن‌ها به طلاب معرفی کنند تا وسعت دید علمی و پژوهشی در مباحث درسی به ویژه موضوعات کلامی مثل مهدویت پیدا کنند.

وی با اشاره به آغاز دوره اختبار و تثبیت طلاب جدیدالورود مدرسه امام حسن عسگری(ع)، افزود: با توجه به این که فضای حوزه تا حدودی برای داوطلبین جدیدالورود شناخته شده نیست، بیشترین هدف ما در این دوره آشنایی این عزیزان با اهداف حوزه و رسالت‌های سنگین طلبگی است.

حجت‌الاسلام ناطقی تصریح کرد: در کنار کار تبیینی و توجیهی، برخی کتاب‌ها و جزوات آموزشی با موضوع احکام و مسائل مبتلی‌به، آموزش تجوید و قرائت نماز و برخی مسائل اخلاقی، اعتقادی و شبهات روز به عنوان دروس این دوره به طلاب ارائه می‌شود تا آمادگی لازم، برای ورود رسمی به پایه اول تحصیلی را پیدا کنند.

وی ادامه داد: انس با شهدا و آشنایی با سیره و سبک زندگی آنان از دیگر برنامه‌های ما در دوره اختبار و تثبیت می‌باشد. خصوصاً آشنایی با شهدای روحانیت از اولویت‌های کارهای فرهنگی در این دوره است. همچنین برگزاری روزانه ورزش صبحگاهی و ایجاد فضای ورزشی در محیط مدرسه و استفاده همه طلاب از امکانات ورزشی از دیگر برنامه‌های تفریحی و سلامت برای این دوره است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسگری(ع) تهران با اشاره به برگزاری دوره‌های اختبار و تثبیت برای داوطلبین ورود به حوزه، عنوان داشت: برگزاری این دوره‌ها تاثیر بسزایی در تعیین سرنوشت افراد دارد، زیرا بارها مشاهده شده که بعد از برگزاری دوره، فردی آمده و اعلام کرده که هدفش از ورود به حوزه، تفریح و بدون برنامه بوده، ولی این دوره نگاه و اعتقاد او را دگرگون کرده و با نگاه اعتقادی و عزمی راسخ و محکم در حوزه ادامه تحصیل داده و برعکس افرادی هم بودند که بعد از اتمام این دوره، رسالت سنگین طلبگی را خارج از توان خود دیدند و انصراف دادند.

حجت‌الاسلام ناطقی در پایان با اشاره به نقش اساتید در رشد علمی و تربیت دینی طلاب، اظهار داشت: اساتید مدرسه امام حسن عسگری(ع) موقعیت‌های بهتری به لحاظ کاری در دیگر مراکز علمی داشتند، ولی به جهت وجود طلاب اهل علم در این حوزه و درخواست‌های مکرر ما قبول کردند تا همه توان علمی و معنوی خود را در این مسیر به کار بگیرند و امیدوارم طلاب با تحصیل علم و تزکیه نفس، قدردان اساتید باشند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha