جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جماعت

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در پارک‌ها، اماکن تفریحی و بوستان‌های استان، طی ایام تابستان خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: نماز جماعت مغرب و عشا طی ایام تعطیلات تابستانی، در تمام بوستان‌های مرکزی شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش حجم مسافرت‌ها بعد از ماه مبارک رمضان استقبال از نماز جماعت در اماکن تفریحی بیشتر شده و مردم از برگزاری نماز جماعت در این اماکن تفریحی استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فر گفت: به دلیل خنک بودن هوا در شب نماز مغرب و عشا با حضور بیشتر مردم برگزار می‌شود، ولی متأسفانه به دلیل مسقف نبودن نمازخانه‌ها و نبود امکانات سرمایشی نماز جماعت ظهر و عصر برگزار نمی‌شود.

وی همچنین با انتقاد از کمبود مساجد و نمازخانه در استان اظهار داشت: به‌طورکلی در خراسان شمالی مسجد و نمازخانه به میزان لازم وجود ندارد، به‌ویژه در ایام نوروز و تابستان که حجم بالایی از حضور مسافران را در سطح استان شاهد هستیم، این مسئله بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر احیاء فریضه نماز صبح در مساجد، گفت: تقریباً در70 مسجد استان نماز جماعت صبح برگزار می‌شود که از این میان، تنها حدود 35 مسجد در این امر فعال هستند.

وی بیان داشت: در زمینهٔ احیاء فریضه نماز صبح در مساجد اقداماتی نظیر، تشویق ائمه جماعات و خادمین مساجد، انجام کارهای تبلیغی و ترویجی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: نماز، مجموعه همه کمالات است و تمامی راه‌های رشد جامعه در نماز قرار دارد و کمالی نیست مگر اینکه در نماز قرار داده شده است، بنابراین ارج نهادن به نماز اول وقت و به جماعت از افضل اعمال است.

انتهای پیام/    

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha