جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان تصریح کرد: بعضی پرچم انقلاب را در دست گرفته و خود را انقلابی تر از دیگران نشان می دهند، در حالی که هدف شان غیر از آن چیزی می باشد که امام راحل(ره) در نظر داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در نشست هم اندیشی اساتید ممتحنین دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، با اشاره به شعارهای انقلابی مظلوم خواهی و دفاع از مستضعفان از سوی برخی افراد، گفت: بعضی ها این پرچم را در دست گرفته و خود را انقلابی تر از دیگران نشان می دهند، در حالی که هدف شان غیر از آن چیزی می باشد که امام راحل(ره) و روحانیت در نظر داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، روحانیت و تشیع یک امر واحد شده و در کنار یکدیگر سنجیده می شوند، ابراز کرد: کسی به جز روحانیت نمی تواند مدافع و نگهدارنده دین باشد و بر همین اساس، باقی ماندن نام پیامبر(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) نتیجه تلاش و همت این مجموعه بوده است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به خطر پرچمداری انقلاب توسط افرادی دور از اهداف امام راحل(ره)، خطاب به حوزویان گفت: دور نشدن از سیاست یعنی شناخت حرکت جامعه نسبت به دین و گرایش های آن یکی از کارهایی است که می توان در برابر این گونه افراد انجام داد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، دور شدن روحانیت از سیاست به همان معنای شناخت حرکت جامعه را یک خطر دانست و اظهار کرد: توجه به نیازهایی که حوزه علمیه باید پاسخگو باشد، از دیگر کارهایی است که می بایست نسبت به آن اهتمام داشت.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با بیان اینکه امروز دشمن دارای برنامه و اتاق فکر است و نباید تصور کرد که آنان کاری انجام نمی دهند، گفت: تورهای سیاسی آنان برای افراد جامعه و حوزویان پهن شده است که در این شرایط نمی توان راحت زندگی کرد و به تعبیر امام علی(ع)، صدای پای دشمن را شنید و بی تفاوت بود.

وی همچنین با بیان اینکه امروز مسئولان و اندیشمندان برخی کشورها نسبت به ترویج اندیشه شیعه در کشورشان اصرار دارند، اظهار کرد: این امر به این علت است که شیعه بر منطق مبتنی بوده و تنها اندیشه ای است که در مقابل وهابیت و داعش می تواند بایستد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به فرصت پیش آمده برای حوزه های علمیه و نیز افزایش دشمن و دشمنی های بی سابقه نسبت به دین و حوزه های علمیه، یادآور شد: امروزه نیازهای گسترده و بی نظیری از سوی جامعه به وجود آمده است که باید پاسخگویی به طور کافی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه اضافه کرد: در گذشته با بیان مطلبی از شهیدان بهشتی یا مطهری و یا قاضی طباطبایی می توانستیم به افراد پاسخ دهیم، ولی امروز به اندیشه ورزی و فعالیت بیشتری نیاز است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان به شرایط روحانیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه در نظام اسلامی به برخی فعالیت ها وارد شدند که به همین علت باید دقت و توجه در نوع رفتار و عملکرد مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

وی در پایان به فعالیت شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و یاد آور شد: شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان به طور منظم و فعال در حال برنامه ریزی و انجام امور هستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha