جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین توکل، لازمه حل مشکلات اقتصادی کشور را بهره گیری کامل و درست از همه ظرفیت های داخل عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری به طور جدی در چند سال گذشته بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و از مسئولان و مردم این مطالبه را داشته اند، نشان می دهد که راه دست یابی به اهداف بلند کشور و مقابله با دشمن، تقویت درون و تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: به عبارت دیگر باید توجه داشته باشیم که رفع مشکلات مهم کشور از جمله در حوزه اقتصاد و معیشت مردم ، تکیه بر توان داخل است نه این که نگاه ما صرفاً به بیرون از مرزها باشد چرا که بیگانگان هیچ گاه دلشان برای ما نسوخته بلکه آن ها به دنبال تحقق و تامین منافع خاص خود هستند.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: البته توجه به اصل اقتصاد مقاومتی نیز نباید صرفا در حد شعار و بیانیه و احیاناً برپایی برخی همایش ها و جلسات باشد بلکه مهم اقدام و عمل مسئولان است و این که با درک ضرورت مساله ، اقتضائات و الزامات را به درستی بشناسند و بر اساس آن ها عمل کنند.

وی اضافه کرد: از این حیث حقیقتاً ما چنانچه می خواهیم که به رشد و توسعه مدنظر دست یافته و بر مشکلاتی چون بیکاری و رکود و فقر غلبه کنیم باید بیش از هر چیز بر ظرفیت های عظیم داخلی همچون نیروی قوی انسانی و نیز منابع غنی طبیعی و خدادادی تکیه کرده و از آن ها بهره مند شویم ، هر چند که تعامل با خارج بر اساس نیازهای ضروری نیز نباید فراموش شود اما مهم تکیه بر توان داخلی و استفاده از همین ظرفیت هایی است که در اختیار داریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha