پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش جوانان حامی فلسطین در استانبول برگزار شد

حوزه/ نمایندگانی از سازمان‌های جوانان و اتحادیه‌های دانشجویی از ۳۰ کشور مختلف در نشست دو روزه‌ای که به منظور اعلام همبستگی با جنبش مردم فلسطین برگزار شده بود، حضور پیدا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از middleeastmonitor، جوانان مسلمان در همایش بین المللی حمایت از مردم فلسطین در استانبول  ترکیه حضور یافتند. سازمان‌های جوانان و اتحادیه‌های دانشجویی از 30 کشور مختلف روز شنبه در همایشی که به منظور نشان دادن همبستگی با مردم فلسطین در استانبول برگزار شده شرکت کردند.

این نشست دو روزه به منظور بررسی چالش‌های پیش رو در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، توسط انجمن جوانان آناتولی و ائتلاف بین المللی جوانان و دانشجویان حامی فلسطین سازمان یافته بود.

صالح توران، رییس انجمن جوانان آناتولی، در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: ما این همایش را برای دومین سال برگزار می‌کنیم و موضوعات اصلی ما در اینجا فلسطین، بیت المقدس و مسجدالاقصی هستند.

وی در سخنانش با بیان اینکه هدف همایش ابراز همبستگی با مردم فلسطین در دفاع از مسجد الاقصی و سرزمین‌هایشان می‌باشد گفت: ما به نمایندگی از جوانان مسلمان در سرتاسر دنیا، احساسات یکسان و مشابهی نسبت به فلسطین داریم.

* آرمان فلسطین در قلب مردم زنده است

ایهاب نافع، رئیس نیروهای ائتلاف بین‌المللی جوانان و اتحادیه‌های دانشجویی حامی فلسطین نیز گفت: این همایش با هدف زنده نگه داشتن آرمان فلسطین در قلب مردم در جهان اسلام برگزار شده است. ما چنین همایش‌هایی برگزار می‌کنیم تا این پیام را به تمام جهانیان بفرستیم که آرمان فلسطین را نمی‌توانند از دستورکار روزانه ما پاک کنند. و اعراب و مسلمانان حقوق خود را در فلسطین رها نخواهند کرد.

امینه بردا یکی از دانش آموزان شاخه زنان از جنبش جوانان حامی قدس در آفریقای جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما در این همایش شرکت کرده‌ایم تا نشان دهیم که فلسطین جایگاه مهمی در قلب ما مسلمانان دارد.

وی افزود: ما آمده‌ایم تا اطلاعات بیشتری درباره مسئله فلسطین پیدا کنیم و دیدگاه بهتری از این موضوع به دست آوریم. ما می‌خواهیم این اطلاعات را به خانه‌هایمان ببریم و با اعضای خانواده و دوستانمان در آفریقای جنوبی به اشتراک بگذاریم.

داران بلال یک دانشجوی الجزایری شرکت کننده در این همایش نیز گفت: آرمان فلسطین برای ما یک مکتب محسوب می‌شود. ما در الجزیره از همان کودکی برای حمایت از فلسطین بزرگ شده‌ایم و امید ما رسیدن روزی است که فلسطین تماما آزاد شده باشد.

عمار حسین که از بنگلادش آمده گفت: اساسا علت آمدن به چنین همایشی به دست آوردن اطلاعات به ویژه درباره آخرین تحولات در جنبش فلسطین است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha