جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام اسدالله مهرآرا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین با تأکید بر اینکه طلاب باید مباحثه را جدی بگیرند، گفت: برای ارتقای سطح علمی و فراگیری به موقع دروس باید مباحثه در مدارس علمیه جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهرآرا، امروز در جمع طلاب جدید مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: در حوزه های علمیه مهم ترین رکن تهذیب است که در رأس اهداف فرستادن پیغمبران و تشریع دین قرار دارد.

وی با بیان این که اگر در حوزه های علمیه  تهذیب و اخلاق نباشد، حوزه موفقی نخواهد بود، از این رو اهمیت حوزه های علمیه به تهذیب است، ادامه داد: یک طلبه باید در کنار توجه جدی به علم آموزی و افزایش آگاهی ها، در تحصیل نفس مطمئنه  نیز کوشا باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که برای سیر در مراتب معنوی و رسیدن به مقامات بالا باید ضمن اراده و نیت درست در این مسیر، به استمرار عزم در این مسیر هم توجه داشت، تصریح کرد: استقامت و ایستادگی در برابر جلوه های شهوات نفسانی و نیافتادن در دام گناه، از مراحل ابتدایی و مقدماتی سلوک معنوی است.

وی افزود: انسان مومن باید در مسیر حفظ خود در برابر جذبه های گناه مداومت داشته باشد و نگذارد دستاوردهای به دست آمده در مسیر الهی، به راحتی با یک گناه نابود شود.

حجت الاسلام مهر آرا با تأکید بر ضرورت منظم بودن طلاب، افزود: در طول تحصیل مباحث پژوهشی، آموزشی و فرهنگی همزمان باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین خاطرنشان کرد: شرکت طلاب این مدرسه در المپیادهای علمی خوب بوده، ولی باید تلاش ها در جهت موضوعات علمی، تحقیقی و پژوهشی با جدیت و تلاش از سوی طلاب صورت گیرد.

حجت الاسلام مهر آرا با تأکید بر اینکه طلاب باید مباحثه را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح علمی و فراگیری به موقع دروس باید مباحثه در مدارس علمیه جدی گرفته شود.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه با تاکید بر تسلط طلاب به مباحث دینی، اظهار داشت: مردم در برخورد با مسایل دینی و شبهات به طلاب رجوع می‌کنند، بنابراین باید تسلط علمی در طلاب ایجاد شود.

وی، احترام به اساتید را یک اصل مهم در حوزه علمیه دانست و عنوان داشت:  احترام به بزرگان  همیشه در حوزه مورد تاکید بوده و بسیاری از علما راز موفقیت خود را در این موضوع بیان کرده اند

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha