پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عفاف و حجاب

محقق حوزوی و نویسنده کتاب "عطر عفاف" تصریح کرد: در شرایط کنونی نیازمند تولید و ارایه کتب و آثار فاخر در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، خانم ناهید طیبی، طی سخنانی در نشست ویژه کتاب‌خوان با موضوع عفاف و حجاب که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: کتاب عطر عفاف در سال 86 نوشته شد و سال 87 نیز به عنوان اثر نخست در جشنواره عفاف و حجاب کشوری مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: البته به لطف الهی در سال های اخیر کتاب های بسیاری درباره ضرورت، چیستی و چرایی حجاب در کشور نوشته شده و می شود؛ اما ما بیش از هر چیز نیازمند کتب فاخر در این باره هستیم.

این نویسنده و محقق حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: البته به جز کتاب باید در سایر محصولات فرهنگی نیز ما کار کنیم، به این معنا که نیاز است در زمینه تولید فیلم تلویزیونی و سینمایی، سریال ها همچنین تئاتر و موسیقی و غیره هم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کار کرده و از همه ظرفیت ها در این جهت بهره مند شویم.

وی افزود: به عنوان یک مبلغ حوزوی و کسی که کار فرهنگی انجام می دهد دغدغه ام همواره این بوده که به راستی چرا با گذشت این همه سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید حجاب را ترویج و نهادینه کنیم.

طیبی با بیان این که محصول حیا عفاف است و ثمره عفاف، صیانت و محصول صیانت نیز حجاب می باشد، بیان داشت: بنده در این کتاب ، آیات و روایات مختلف درباره حیا و عفاف را مورد بررسی قرار دادم و در فصلی از کتاب خود به این موضوع اشاره کردم که حیا باید برای افراد اینقدر به صورت وسیع و گسترده نهادینه شود که در تمام عناصر فرهنگی و فعالیت های فرهنگی لحاظ شود.

 وی در خاتمه گفت: حجاب در قرآن به عنوان مساله واجب مورد تاکید قرار گرفته و هرچیزی که به انسان ارزش دهد باید به آن عمل شود، عقل حکم می کند که از چیز ارزشمند محافظت گردد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha