جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یونس گلی-معاون امور طلاب حوزه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام گلی، اطلاع رسانی از کارکردهای فاخر حوزه و روحانیت را نیازمند استفاده از ابزارهای رسانه ای دانست و گفت: تولید محتوا، تربیت طلاب انقلابی رسانه ای، حضور فعال در عرصه رسانه ای و ... از ماموریت های حوزه در دنیای کنونی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام یونس گلی، امروز در کارگاه آموزشی یک روزه رابطین خبر مدرس علمیه خواهران استان ایلام، در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر (س)، با اشاره به ضرورت توجه حوزه های به امر اطلاع رسانی، گفت: عصر کنونی، عصر ارتباطات است و حوزه برای اجرای ماموریت های خود باید در فضای رسانه ای حضور هدفمند، کاربردی و اثرگذار داشته باشد تا بتواند پیام دین را بصورت فراگیر منتقل کند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه ایلام با تاکید بر لزوم کادرسازی رسانه ای در حوزه های علمیه، تصریح کرد: حضور اثرگذار حوزه در فضای رسانه ای نیازمند تربیت نیروهای خلاق و توانمند در این عرصه است.

وی در ایلام به آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر با توجه به سرعت رشد استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای به ویژه در عرصه وب، اینترنت و مجموعه شبکه های اجتماعی و در یک جمله فضای مجازی، بارها نسبت به برنامه ریزی، هدف گذاری و تولید محتوای مفید برای این فضا تاکید فرموده اند.

تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیان باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین و به تشنگان معارف اهل بیت(ع) در سراسر دنیا منتقل کنند.

حجت الاسلام گلی همچنین اطلاع رسانی از کارکردهای فاخر حوزه و روحانیت را نیازمند استفاده از ابزارهای رسانه ای دانست و تاکید کرد: تولید محتوا، تربیت طلاب انقلابی رسانه ای، حضور فعال در عرصه رسانه ای و ... از ماموریت های حوزه در دنیای کنونی است.

نماینده خبرگزاری حوزه در ایلام همچنین در این کارگاه آموزشی، به تبیین تعریف خبر، ارزش ها و عناصر خبری، چارچوب ها و سبک تنظیم اخبار با رویکرد دینی و حوزوی، و ... پرداخت و در پایان نیز به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

گفتنی است، حوزه خواهران ایلام داری 6 مدرسه علمیه در شهرستان های آبدانان، مهران، دهلران، سرابله، ایلام و ایوان، با بیش از یک هزار و ۳۰۰ طلبه در حال تحصیل و  فارغ التحصیل می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha