شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تاکید بر این که نباید در طول روز درب مساجد بر روی مومنان بسته باشد، اگر این رویه ادامه یابد، مردم به تدریج از مسجد دور می شوند، گفت: بیش از ۱۲۰ شهرک و مجتمع مسکونی در استان فاقد مسجد و یا حسینه هستند.

حجت الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به جایگاه والا و کاربردی مساجد از صدر اسلام تاکنون، اظهار داشت: مسجد خانه خداست و نباید درب های آن بر روی مومنان ببسته باشد، مومن در این خانه با خدای خود خلوت می کند و عبادات خود را انجام می دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: نباید در طول روز درب مساجد بر روی مومنان بسته باشد، اگر این رویه  ادامه یابد، مردم به تدریج از مسجد دور می شوند.

این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از مجتمع های مسکونی در کرمانشاه فاقد مسجد و یا حسینه هستند، افزود: طبق آمار بیش از 120 مجتمع مسکونی و شهرک در استان کرمانشاه فاقد مسجد و یا حسینه هستند که این امر برای جامعه اسلامی خوشایند نیست و این مورد را بارها به متولیان فرهنگی و دینی استان گوشزد کرده ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: یکی از دلایل بسته بودن درب برخی از مساجد، عدم توجه به بیانات مقام معظم رهبری است. چه اینکه ماهواره اثر وعظ روحانیت را خنثی کرده است.

حجت الاسلام فتح الهی نژاد با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی باید فکری به حال توسعه کمی و کیفی مساجد و حسینه ها کنند، تاکید کرد: مسئولان استان هر از گاهی برای رفع کمبودها و نقایص از مساجد شهر سرکشی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: باید بسترهای لازم برای جذب جوانان به مساجد را مهیا کرد، زیرا جوانانی که اهل مسجد و دین هستند، از هر گونه گناه و ناپاکی بری می باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha