سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدارس اسلامی در اندونزی برنامه دیجیتال ضدافراط‌گرایی برگزار می‌کنند

حوزه/مدارس شبانه روزی در اندونزی، برنامه آموزشی دیجیتالی با هدف مبارزه با افراط گرایی و رادیکالیسم رایج شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنتی راه اندازی می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، مدارس شبانه روزی اسلامی در اندونزی که به طور محلی به آن‌ها «پسانترن» گفته می‌شود، یک برنامه آموزشی دیجیتال به منظور مبارزه با افراط‌گرایی و رادیکالیسم راه اندازی می‌کنند.

انجمن مدارس شبانه روزی اندونزی در شرق جاوه از راه اندازی یک برنامه آموزشی دیجیتال به منظور مقابله با گسترش افراط‌گرایی در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

زینی احمد رئیس این انجمن درباره این مدرسه آموزشی دیجیتال گفت: هدف ارتقاء تحصیلی دانش‌پژوهان است که به آن‌ها طلاب یا «سنتری» گفته می‌شود.  هدف بعدی تقویت دانش فناوری در میان دانش پژوهان است. همه طلاب از همه مدارس شبانه روزی اسلامی در اندونزی به ویژه کسانی که به انجمن پیوسته‌اند، دوره‌های آموزشی از طریق این برنامه دیجیتال را خواهند داشت.

* مدارس اسلامی به جای ترویج نفرت وقت خود را صرف ترویج صلح کنند

زینی در ادامه گفت: با دسترسی به برنامه تحصیلی دیجیتال، دانش‌پژوهان مدارس اسلامی وقت کمتری صرف سخنرانی‌های نفرت محور و رادیکالیسم در اینترنت صرف خواهند کرد. اسلام دین رحمت العالمین است و دانش پژوهان مدارس اسلامی باید به جای ترویج نفرت و تفرقه، وقت خود را صرف ترویج صلح و مدارا کنند. مدارس شبانه روزی اسلامی نیز باید برای ارتقاء اسلام صلح آمیز با افراط گرایی مبارزه کنند.

زینی همچنین پیشنهاد کرد که مدارس شبانه روزی اسلامی با متخصصان آی.تی از دانشگاه‌ها برای برنامه دیجیتال همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: برای حمایت از این برنامه با ارائه دهندگان خدمات خصوصی نیز همکاری داشته‌ایم و 5 میلیون سیم کارت جی.اس.ام برای دانش پژوهان در مدارس اسلامی رزرو کرده‌ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha