شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمدی

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که طلاب و روحانیون باید نسبت به برخی از فیلم هایی دینی و فرهنگی نگاه نقادانه داشته و تحلیل ارائه دهند، گفت: کارگاه‌های نقد فیلم با هدف ارتقاء کیفی آثار ارائه شده و ایجاد جریان نقد و نقادی در حوزه سینما، باید در مدارس برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی، صبح امروز در نشستی با مسئولین برگزاری کلاس های نقد فیلم در حوزه علمیه قزوین، برگزاری این جلسات با حضور طلاب و اساتید در مدرسه محسنیه را کاری بسیار ارزشمند دانست و گفت:برگزاری این نوع جلسات در مدارس علمیه می تواند قدرت تحلیل و نقد طلاب را تقویت کند.

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیون باید نسبت به برخی از فیلم های دینی و فرهنگی نگاه نقادانه داشته و تحلیل ارائه دهند، ادامه داد: کارگاه‌های نقد فیلم با هدف ارتقاء کیفی آثار ارائه شده و ایجاد جریان نقد و نقادی در حوزه سینما باید در  مدارس برگزار شود.

تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین با اشاره به فیلم های تولید شده در سینما و تلویزیون، خاطرنشان کرد :در یکی از جشنواره های فیلم فجر، گروهی از حوزویان برای تماشا و نقد و بررسی فیلم ها به جشنواره دعوت شدند و این اقدام مسئولین جشنواره با هدف رسیدن به فهم مشترک میان سینماگران و حوزه های علمیه شکل گرفت که اقدامی قابل توجه و تقدیربود.

حجت الاسلام  احمدی تصریح کرد: حضور کارشناسان دینی حوزه هنر و رسانه در جشنواره‌ها، بالاخص جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که نماد فرهنگ و هنر ایران اسلامی است و در حقیقت باید دروازه صدور فرهنگ ناب اسلامی باشد، کمک مؤثری به غنای محتوای فیلم‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha