جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آذرشب معاون تهذیب حوزه بوشهر

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: ۱۵۰ داوطلب ورود به حوزه علمیه استان بوشهر در دوره میثاق طلبگی شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام علی آذرشب امروز در جلسه مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری دوره میثاق طلبگی با حضور داوطلبان ورود به حوزه استان خبر داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر، تعداد افراد شرکت کننده در این دوره را 150 نفر از داوطلبان اعلام کرد و افزود: این دوره در اردوگاه الغدیر، در شهر خان زنیان استان فارس برگزار خواهد شد.

وی، مدت زمان برگزاری این دوره را هفت روز اعلام کرد و ابراز داشت: 25 نفر از اساتید و کادر مدیریتی حوزه استان در این دوره حضور دارند و روزانه 12 کلاس آموزشی برای چهار گروه برگزار و موضوعاتی همچون رسم طلبگی، اخلاق و آداب طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه در آن آموزش داده می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر به برخی برنامه های جانبی این دوره اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ایام دهه کرامت، زیارت حضرت احمد بن موسی(ع)، جلسات درس اخلاق با حضور اساتید اخلاق، برپایی غرفه فروش لباس طلبگی(عبا و پیراهن)، جلسات پرسش و پاسخ، دعا خوانی، برپایی نمازهای جماعت، شبی با شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی، جلسات بصیرت سیاسی، نرمش صبحگاهی و و پخش فیلم سینمایی با موضوع طلبگی  از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده برای این دوره است.

حجت الاسلام آذرشب با بیان اینکه مجموعاً 10 حلقه معرفتی در این دوره به صورت روزانه نکات تهذیبی و آموزشی را به داوطلبان ورود به حوزه انتقال می دهند خاطرنشان کرد: افراط و تفریط در امور آموزشی و تهذیبی در حوزه، نظم در حوزه، اولویت دادن به دغدغه های ورودی های جدید و اصلاح بینش نسبت به حوزه را از جمله موضوعات حلقه های معرفتی این دوره است.

وی اضافه کرد:  جهت ارزیابی دوره، سه فرم در زمینه های حلقه های معرفتی، کلاس های آموزشی، و فعالیت های فوق برنامه بین داوطلبان ورود به حوزه توزیع می شود که در پایان دوره از آنها تحویل گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha