پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء(ع)

حوزه/ مراسم روز شهادت حضرت حمزه(ع) باحضور آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، و علما و روحانیون در بیت این مرجع تقلید برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عالمی امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) که باحضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، گفت: حضرت حمزه(ع) از شخصیت های بنام اسلام و عموی پیامبر(ص) بود و نقش اساسی در ترویج  و ابلاغ اسلام داشت و یکی از حامیان و مدافعان واقعی پیامبر(ص) بود.

سخنران این مراسم عنوان کرد: با وجود حضرت حمزه(ع) دشمنان جرأت حمله و توهین به پیامبر(ص) را نداشتند و  ایشان خود را خادم و مدافع دین می دانستند و تا لحظات آخر عمر دست از حمایت پیامبر(ص) نداشتند.

وی افزود: حضرت حمزه(ع) یار دیرین و مورد اعتماد پیامبر(ص) بود و دشمن با وجود این شخصیت به خود اجازه نمی داد به پیامبر اسلام (ص) توهین کند.

حجت الاسلام عالمی گفت: حضرت حمزه(ص) از شجاع ترین یاران و با وفاترین شخصیت ها به پیامبر(ص) بود، همین مسائل باعث شد دشمنان بغض و کینه او در دل بگیرند و به فکر به شهادت رساندن ایشان باشند.

سخنران این مراسم در پایان عنوان کرد: دشمنان ومشرکین مکه و مدینه در جنگ احد این یار دیرین و مدافع دین و پیامبر(ص) را به شهادت رساندند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha