پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لطفیان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: باورهای مذهبی و تقویت آن نسخه اصلی برای بیرون رفت جامعه از بحران های ساختگی و مساجد پایگاهی مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست «بررسی راهکارهای فرهنگی دینی در پیشگیری از اعتیاد» با حضور حجت الاسلام والمسلمین توحیدی، از اساتید حوزه علمیه مشهد، داوود میرزایی، مسؤول پیشگیری از اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، و جمعی از علمای شیعه و سنی در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این نشست نخستین گام در راستای مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری از اعتیاد دانست و با اشاره به بحران های ساختگی برای بشر در عصر حاضر، تأکید کرد: امروز بحران باورهای مذهبی، ایمانی و اعتقادی وجود دارد و از این رو مبلغان بایستی بیش از گذشته در این عرصه تلاش کنند تا آسیب های اجتماعی  روز به روزکاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باورهای مذهبی و تقویت آن نسخه اصلی برای بیرون رفت جامعه از بحران های ساختگی و مساجد پایگاهی مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

آموزش بیش از 50 هزار مبلغ در سراسر کشور

مسئول پیشگیری از اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی نیز در  این  برنامه اظهار کرد: موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که از سوی وزیر کشور مطرح شد، در دستور کار سازمان تبلیغات قرار گرفته است که مبنی بر آن دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه میلغان در نظر گرفته شد.

داوود میرزایی مقدم عنوان کرد: طراحی مدل «مداخلات آگاه سازی بر مبنای آموزش‌های انسانی» از جمله فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای برقراری انسجام اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد صورت است.

وی تصریح کرد: براساس این مدل، از 1392 هر سال 300 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

مسئول پیشگیری از اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد: در حال حاضر 50 هزار و 200 نفر از مبلغان سراسر کشور دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد با رویکردهای دینی را گذرانده‌اند.

وی افزود: 70 هزار مداح نیز در سامانه مداحان کشور ثبت نام کرده اند که برای این گروهها نیز کارگاههای آموزشی به صورت فنی و محتوایی در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با رویکردهای دینی ترسیم شده است.

انتهای پیام/ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha