جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم لاله افتخاری

حوزه/ نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: بی شک باور عمیق به حجاب در سایه برنامه های تربیتی با محوریت خانواده شکل می گیرد.

دکتر لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، دغدغه مندی همه مردم و مسئولان را می طلبد، ابراز داشت: در این میان خانواده ها نقش بسیار مهمی برعهده دارند چرا که خانواده کانون و محور اصلی تربیت است و باور به حجاب در سایه برنامه های تربیتی در وجود فرد شکل می گیرد.

وی با بیان این که عفاف مفهومی گسترده و عام تر از حجاب دارد، افزود: جایگاه حجاب و عفاف در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به طوری که هر چند شماره رکعت های نماز که ستون دین است در آیات قرآنی نیامده، اما با این حال مسائل مربوط به حجاب و عفاف در آیات سوره مبارکه نور به صورت تفصیل بیان شده که این مساله حاکی از اهمیت و ضرورت مساله است.

عضو شورای فرهنگی زنان کشور همچنین ادامه داد: از نگاه قرآن کریم، عفت در ابعاد و عرصه های گوناگون همچون راه رفتن ، سخن گفتن، پوشش و غیره خود را نشان می دهد و وقتی بحث عفت تعمیق و بسط یابد، نتیجه اش در رعایت حجاب مشخص می شود.

وی افزود: البته باید توجه داشت که حجاب و عفاف مختص زنان نیست چه آن که این مهم نخست در قرآن برای مردان مطرح شده است و این موضوع نشان می دهد که حجاب و عفاف صرفاً موضوع زنانه نیست.

افتخاری همچنین خاطرنشان کرد: در سوره نور برای حفظ عفت، اولین آیه درباره مردان است که به واسطه پاک دامن ماندن باید خود را حفظ کنند و در آیه بعدی زنان را خطاب قرار داده است و این دیدگاه شتاب زده و ناقص که صرفأ رعایت حجاب و برخی مسائل برای خانم ها لازم است به طور کامل باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha