پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معاون فرهنگی حوزه خواهران مازندران

حوزه/ ساروی با تاکید بر ضرورت آموزش مسائل دینی و حجاب از دبستان ها، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب خواهد شد بی بندباری ها رخت بربندد و سبک زندگی اسلامی جایگزین سبک زندگی غربی شود.

خانم ساروی معاون فرهنگی «حوزه» علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به مناسبت هفته حجاب و عفاف در خصوص نقش حوزه های علمیه در این امر بیان کرد: دشمنان اسلام می دانند زمانی می توانند جامعه اسلامی را از پا در آورند که بی بندباری را در بین زنان جامعه ترویج دهند؛ به همین دلیل تمام برنامه های خود را برای از بین بردن حجاب در جامعه و خصوصا در بین زنان به کار گرفته اند.

وی افزود: تبلیغ و گسترش مسأله حجاب و عفاف، یکی از وظایف اصلی حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران است که باید در این راستا به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند تا ان شاءالله شاهد شکوفایی این فرهنگ در سطح جامعه باشیم.

ساروی ادامه داد: مبلغان و سایر مسئولان نهادهای فرهنگی باید وارد دبیرستان ها و مراکز مختلف اجتماعی شده و با بیان مسائل مختلف، به سؤالات موجود پاسخ دهند، چرا که این مسأله به یقین اثرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مسئله حجاب و عفاف تنها نباید به سراغ بی حجاب ها رفت، بلکه باید از سنین آغازین تکلیف دختران، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را آغاز کنیم. در همین راستا طرح «ریحانه» چندین سال متوالی در شهرستان ساری توسط طلاب در مدارس ابتدایی اجرا می گردد که مورد استقبال مسئولین آموزش و پرورش و خانواده های دانش آموزان قرار می گیرد. این طرح در صورت حمایت های مادی و معنوی مسئولین قابلیت اجرا در کلیه مدارس ابتدایی استان را دارد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: آرامش، آسودگی و راحتی زن زمانی تحقق پیدا می کند، که از دست درازی منحرفان جامعه در امان باشد و این امنیت تنها در سایه حفظ حجاب به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا خواهد کرد.

وی گفت:  احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب خواهد شد بی بندباری ها رخت بربندد و سبک زندگی اسلامی جایگزین سبک زندگی غربی شود.

ساروی بیان کرد: نقش طلاب و حوزه های علمیه خواهران در ارتقای فرهنگ گرایش بانوان جامعه ایرانی به سمت عفاف و حجاب نقشی اساسی و غیرقابل انکار بوده و این مرکز حوزوی، سنگربان جبهه عفاف و پاکی در جامعه است.

وی افزود: مهمترین برنامه های طلاب حوزه خواهران استان مازندران، برگزاری همایش عفاف و حجاب،  پیاده روی بانوان باحجاب، مسابقه عکاسی، فراخوان مقاله، کرسی آزاداندیشی، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب و تحکیم خانواده، مسابقه کتابخوانی، برپایی نمایشگاه، اعزام مبلغ و ... می باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: حوزه خواهران می تواند نقش بسیار عظیم و بی بدیلی در ارشاد، هدایت و راهنمایی خواهران داشته باشد،حضور خواهران طلبه با حجاب اسلامی در سطح کشور به ویژه مناطقی که اهل سنت حضور دارند، یک تبلیغ اسلامی بوده و عظمت اسلام و شیعه را نشان می دهد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha