پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن میرمعزی گفت: اسناد مطلوبی در مرکز اسناد حوزه‌های علمیه و مرکز اسناد آستان مقدس وجود دارد که این اسناد باید تصویربردای و به صورت دیجیتالی میان این دو مجموعه تبادل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن میرمعزی ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ با بیان اینکه اطلاعات و اسناد ارزشمندی در مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) وجود دارد، اظهار کرد: این مرکز قابل توسعه است چرا که حجم اسناد به میزانی رسیده که می‌توانیم در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های پژوهشی گسترده را دنبال کنیم به همین علت باید در فهرست‌نگاری، حفظ و دیجیتالی کردن آثار اهتمام جدی داشته باشیم.

وی از وجود کتاب‌های مختلف علوم دینی در کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و افزود: این کتابخانه بسیار فضای شاداب و بزرگی دارد اما در حوزه علوم انسانی به ویژه رشته‌های مرتبط با علوم اسلامی از جمله مدیریت، اقتصاد و روانشناسی اسلامی به غنای لازم نرسیده است به همین علت در این حوزه نیازمند تهیه و جمع‌آوری آثار بیشتری هستیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه طلاب می‌توانند برای دسترسی به منابع برجسته دینی از کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این مجموعه به عنوان یک کتابخانه جامع باید به آثار روز علوم انسانی اسلامی مجهز شود.

وی با اشاره به اینکه معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آماده همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: اسناد مطلوبی در مرکز اسناد حوزه‌های علمیه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) وجود دارد که این اسناد باید تصویربردای و به صورت دیجیتالی میان این دو مجموعه تبادل شود.

حجت‌الاسلام میرمعزی بر لزوم مشارکت کتابخانه‌های آیت‌الله حائری و آیت‌الله برجرودی با کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها تاکید کرد و ادامه داد: باید سند تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و مدیریت فرهنگی هنری حرم مطهر با رویکردهای اجرایی نوشته شود تا بتوانیم موارد همکاری میان این دو مجموعه را به صورت تخصصی و جدی دنبال کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha