شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی منش

حوزه/ حجت الاسلام فاطمی منش، با اشاره به اینکه برخی خانواده ها نسبت به تربیت دینی فرزندان بی تفاوت بوده و آنان را به حال خود رها کرده اند، گفت: بی تفاوتی والدین موجب شده فرزندان هر چه از نظر سنی بالاتر می روند، فاصله آنها با خدا بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی فاطمی منش، عصر امروز در همایش «کودک و تربیت» که از سوی موسسه فرهنگی آیینه ظهور، در قزوین برگزارشد، به اهمیت آموزش معارف دینی به کودکان اشاره کرد و گفت:  پیامبر(ص)فرمود «مَثَلُ الَّذي يَتَعلَّمُ في صِغَرِهِ كَالنَّقشِ فِي الحَجَرِ/ حكايت كسى كه در كودكى مى آموزد ، همانند نقش كَندن بر سنگ است».

ویف نسبت به گسترش بازی های رایانه ای، اسباب بازی ها و فیلم های ماهواره ای در میان کودکان ایرانی هشدار داد و افزود: رفتارها، کلمات، پوشش و تمام شخصیت کودکان ما، حاصل ارتباط آنان با تولیدات فرهنگی غرب است.

این کارشناس تربیتی با اشاره به برنامه های کودک و نوجوان صدا و سیما، الگودهی را مهم ترین وظیفه رسانه ملی عنوان کرد و ادامه داد: باید الگوهایی  را معرفی کنیم، که در جامعه حیات داشته باشند و با کودکان ما زندگی کنند.

حجت الاسلام فاطمی منش، با اشاره به اینکه برخی خانواده ها نسبت به تربیت دینی فرزندان  بی تفاوت بوده و آنان را به حال خود رها کرده اند، گفت: بی تفاوتی والدین موجب شده فرزندان هر چه از نظر سنی بالاتر می روند، فاصله آنها با خدا بیشتر می شود.

این کارشناس تربیتی تصریح کرد: تربیت فاطمی یعنی معنویت و ایجاد فضای معنوی در خانه و در میان فرزندان؛  پدر و مادری که به دنبال گل های فاطمی هستند باید چنین منش و سبک تربیتی را در زندگی خود دنبال کنند.

وی با بیان اینکه نامگذاری فرزند مسئله ساده‌ای در میان مردم است، گفت: در روایات اسلامی، از حقوق فرزند بر پدر و مادر، انتخاب اسم و مسئله نامگذاری است، لذا والدین باید نام درست برای فرزند خود انتخاب کنند، زیرا در قیامت آنان را با این اسم صدا خواهند زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسينعلي سنچولي IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    باسلام خدمت حاج اقا تقدير وتشكر دارم از زحمات برادر گرامي وارجمند