شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ صهیب حبلی

حوزه/ شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان، امام جماعت و خطیب مسجد ابراهیم گفت: یکی از اولویت هایی که برای نجات جوانان از دام وهابیت باید انجام گیرد، نشر تفکر صیحی اسلامی و تمرکز بر رد کردن آیات و احادیثی است که داعش و سایر گروهک های تکفیری در کشتار بی گناهان به آن استناد می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان، امام جماعت و خطیب مسجد ابراهیم گفت: یکی از اولویت هایی که برای نجات جوانان از دام وهابیت باید انجام گیرد، نشر تفکر صیحی اسلامی و تمرکز بر رد کردن آیات و احادیثی است که داعش و سایر گروهک های تکفیری در کشتار بی گناهان به آن استناد می کنند.

وی با اشاره به اینکه داعش نوزاد برهه اخیر نیست بلکه یک تفکر قدیمی است و این تفکر این اقدامات وحشی را که می بینیم بوجود آورده است، هشدار داد: اگر بگویی بعد از پایان داعش، گروه دیگری با اسم جدید خواهد آمد، برای من دور از تصور نیست؛ چرا که پیش از این "القاعده"، "طالبان"،"بوکوحرام" و گروه های دیگر وجود داشته اند. این بخاطر این است که دشمنان برای دست یازی به امت اسلامی و مخدوش کردن چهره آن از طریق این گروه های تکفیری برنامه ریزی می کنند.

شیخ حبلی ادامه داد: دلیل آن این است که ما با تفکر به مقابله با تفکر تکفیری نمی رویم. منبر ها، مساجد، شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای هستند که برای گسترش این تفکر تکفیری و بازار گرمی آن تلاش می کنند و هیچ کس در مقابل آن نمی ایستد.

این روحانی اهل سنت با تاکید بر اینکه نمی توان به علمای درباری تکیه کرد، از الازهر خواست تا به صورت عملی به نقش خود در مبارزه با تفکر تروریستی افراطی عمل کند نه فقط در ظاهر.

وی همچنین خواستار آزادی نهادها و مؤسسات دینی اسلامی برای پرداختن به نقش خود در جهت نشر و گسترش مفاهیم اسلامی معتدل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha