پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اینترنت، بهشت سازمان‌های ممنوعه افراط‌گرا در پاکستان است

حوزه/یک مقام اطلاعاتی در دولت پاکستان که خواسته نامش فاش نشود، در مصاحبه با خبرنگاران اذعان داشته که بیش از ۴۰ سازمان ممنوعه افراط‌گرا در پاکستان از فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات و ترویج ایدئولوژی‌هایشان استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از philstar، یک مقام ارشد اطلاعاتی در دولت پاکستان می‌گوید از 65 سازمان افراط‌گرایی که دولت پاکستان فعالیت آن‌ها را در این کشور ممنوع اعلام کرده است، بیش از 40 سازمان به طور اینترنتی و در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، واتس‌آپ و تلگرام فعالیت شکوفایی دارند و از طریق این شبکه‌های اجتماعی اقدام به سربازگیری و استخدام نیروها، جمع آوری پول و تبلیغ ایدئولوژی افراطی شان می‌کنند.

به گفته این مقام اطلاعاتی، دولت پاکستان نیز به جای مقابله با این فعالیت‌های رادیکال و افراط‌گرا، نیرو سایبری خود را برای مبارزه علیه فعالان و روزنامه‌نگاران منتقد از دولت و سازمان‌های دولتی در فضای اجتماعی صرف می‌کند.

مقام پاکستانی از آژانس تحقیقاتی فدرال پاکستان اذعان داشت که این تشکل‌ها با ترویج ایدئولوژی وهابیت در پاکستان، شیعیان و اقلیت‌های مذهبی را تحت فشار قرار می‌دهند.

* اینترنت، بهشت سازمان‌های ممنوعه افراط‌گرا در پاکستان است

این مقام پاکستانی که نخواست نامش فاش شود در ادامه به خبرنگاران گفت: اینترنت بهشت گروه‌ها و احزاب ممنوعه افراطی و تروریست‌ها در پاکستان محسوب می‌شود و همه آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند. در مقابل دولت پاکستان نیروی سایبری خود را به طور کامل برای سرکوب منتقدان دولت، ارتش و آژانس‌های اطلاعاتی گذاشته است و دستور رسمی از سوی وزارتخانه هم در این باره وجود دارد. هم ‌اکنون حداقل بیش از 70 فعال اجتماعی در پاکستان به سبب پیام‌های انتقادی مورد بازجویی قرار دارند.

در این میان برای مثال صفحات فیس بوک سعید حافظ، رهبر لشکر طیبه و متهم اصلی حادثه تروریستی 2008 بمبئی که به عنوان تروریست بین المللی تحت تعقیب قرار دارد،  آزادانه به کار خود ادامه داده، هر روزه عده زیادی از کاربران اینترنتی از این صفحه فیس بوک بازدید کرده و چندین سازمان خیریه به نام وی در فیس بوک فعال هستند. این تروریست مخوف وهابی خودش آزادانه در پاکستان زندگی کرده و سخنرانی می‌کند و دولت پاکستان هیچ اقدامی در رابطه با دستگیری وی انجام نمی‌دهد.

از سوی دیگر فعالیت‌ این گروه‌های افراط‌گرا و تروریستی درحالی در شبکه‌های اجتماعی آزادانه ادامه دارد که سایت‌های  فیس بوک و توییتر در نیمه دوم سال گذشته اعلام کرده بودند که صفحات و حساب‌های کاربری مربوط به گروه‌ها و فعالیت‌های تروریستی را مسدود خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha