جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 419965
۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
راهپیمایی و تجمع مدافعین عفاف و حجاب

حوزه/ همزمان با روز ملی «عفاف و حجاب» راهپیمایی و تجمع مدافعین عفاف و حجاب و حریم خانواده با حضور خانواده‌ ها در کلانشهر تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، صبح روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه سال ۱۳۹۶، میدان ساعت. هوای گرم تابستان و تا چشم کار می کند بانوان چادری و باحجاب هست و هیچ.

دختران نونهال و کم سنی در این تجمع به چشم می خورد که با به سر داشتن چادر مشکی، از هم اکنون به دشمنان اسلام پیام می دهند که ما مراقب حجاب خود هستیم و با همین تکه پارچه، سلاح محکمی در مقابل توطئه های شوم شما در دست داریم.

مادرانی در این راهپیمایی هستند که با همراهی دختران باحجاب خود، با حضور در این تجمع مردمی، بر ضرورت حفظ حریم خانواده تاکید می کنند.

بانوان محجبه از هر قشری از جمله طلبه، دانشجو، دانش آموز، بسیجی و گروه های مختلف در این راهپیمایی شعارهای «یا فاطمه شعار ماست حجاب افتخار ماست»، «حجاب حکم خداست منکر آن بی حیاست»، «ای مرد غیرتت کو حجاب همسرت کو»، «لبیک یا زهرا(س)» و «لبیک یا زینب(س)» سر دادند.

هر چادر یک پیام به دشمن

یکی از بانوان محجبه که دانش پژوه حوزه علمیه خواهران در تبریز است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه می گوید: ازمسئولین می خواهیم توجه بیشتری به احیا اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر در جامعه و مقابله با عوامل بسترساز بی حجابی و بدحجابی در جامعه داشته باشند.

وی تاکید می کند: ما راهپیمایان عفاف و حجاب به تمام افرادی كه با ورود كالای قاچاق و پوشاک نامناسب زمینه فساد را در جامعه فراهم می كنند، اشخاصی كه مانكن های بدحجابی را در منظر نسل سوم و چهارم انقلاب نمایش می دهند و آنان كه فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر را فراموش كرده اند، اعلام می كنیم كه در قیامت باید پاسخگوی خون شهدا باشند.

بانوی دیگری در حالی که عکس شهیدی در دست دارد، می گوید: من خواهر شهید هستم، به همه دشمنان این مرز و بوم اعلام می کنم، ما خون جوانانمان را تقدیم نظام و اسلام نکرده ایم تا چادرمان خاکی شود، هر قطره خون شهدای ما پیام روشنی برای بانوان دارد و زنان باید با حفظ حیا و حجاب خود از این خون ریخته شده پاسداری کنند.

دختر جوانی هم در حالی که دست نوشته ای درباره حجاب به دست دارد، تصریح می کند: ما حجاب کامل را به صورت آزادانه انتخاب کرده ایم و نه تنها آن را حفظ خواهیم کرد بلکه در راه ترویج حجاب برتر تلاش می کنیم.

عزم مردم و مسئولین برای صیانت از حجاب

بیش از هشتاد سال از روزی که رضاخان دیکتاتور، معترضان به بی حجابی را در مشهد به خاک و خون کشید می گذرد و امروز بیش از هر روز شاهد به بار نشستن خون آن مظلومان و جهانی شدن آرمان آن انسان های والا هستیم.

امروز حجاب و عفاف یک مساله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتاردینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسئولان و هم مردم دارد، عرصه فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهای غیر رسمی و برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه مند دارد.

لازم به ذکر است، شرکت کنندگان در پایان این تجمع با صدور قطعنامه ای، خواستار رسیدگی دستگاه های مسئول به موضوع حجاب و عفاف و اجرای قوانین مربوطه شدند و از دستگاه قضایی خواستند با حرمت شکنان و هنجارشکنان برخورد قاطع کند.

گفتنی است، تجمع امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد، این راهپیمایی در پنج سال گذشته به ‌صورت متوالی برگزار شده و هدف اصلی آن حمایت از حجاب اسلامی و فاطمی و حفظ حریم خانواده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha