شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش طلایه داران عفاف و حجاب در بوشهر

حوزه/ نوع نگاه فرهنگ منحط غرب به بحث حجاب استفاده ابزاری از زن است و هیچ گونه شان و کرامتی برای شخصیت زن قائل نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در همایش طلایه داران عفاف و حجاب، در بوشهر، ضمن تشریح فلسفه حجاب و عفاف نوع نگاه به این مقوله را به دو نگاه اسلامی و غربی تقسیم کرد. اظهار داشت: نگاه اسلام به عفاف و حجاب این است که رعایت حجاب هم برای مردان و هم برای زنان توصیه شده است و عواملی مانند نژاد، جنسیت، رنگ پوست و ملیت ملاک برتری انسان ها بر یکدیگر نیستند و از نظر اسلام فقط تقوا ملاک برتری افراد نسبت به یکدیگر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به مضرات نگاه غرب به حجاب ابراز داشت: نوع نگاه فرهنگ منحط غرب به بحث حجاب استفاده ابزاری از زن است و هیچ گونه شان و کرامتی برای شخصیت زن قائل نیست.

در بخش دیگری از این همایش، حجت الاسلام یوسف جمالی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در سخنانی به تبیین ابعاد مختلف مبحث حجاب پرداخت.

رئیس بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر هم در این همایش خواستار انتقال آموزه های دینی در مورد این فریضه الهی به اقشار مختلف جامعه شد.

حجت الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از این مراسم ضمن تشریح برنامه های اداره کل در هفته عفاف و حجاب بر لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

گفتنی است، این همایش با حضور خواهران و مادران شهدا، بانوان مداح، مبلغات و اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha