چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام مرتضی محمدیان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر امروز از برگزاری طرح تابستانه(اوقات فراغت) نشاط معنوی در ۴۴ بقعه شاخص سراسر استان با مشارکت ۳۲ روحانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری طرح تابستانه(اوقات فراغت) نشاط معنوی در 44 بقعه شاخص استان بوشهر خبر داد و گفت: در راستای غنی کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان وجوانان و همچنین جهت آشنایی هرچه بهتر پسران و دختران به سن تکلیف رسیده با احکام دینی مانند نماز، مهارت های زندگی، سبک زندگی اسلامی، اخلاق، انس با قرآن، و ...، برای هفتمین سال پیاپی طرح نشاط معنوی از  17 تیرماه الی26 مرداد به مدت شش هفته برگزار می شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ، یکی از مهمترین اهداف برگزاری این طرح در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص را انس به قرآن کریم و ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان می توان عنوان کرد و یاد آور شد: هدف دیگر آن تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی می باشد.

وی ادامه داد: همه ارگان ها ودستگاه های فرهنگی در برابر تربیت نسل آینده مسئول هستند، در سازمان اوقاف و امور خیریه نیز نسبت به مقابله با جبهه جنگ نرم دشمن و خنثی سازی اثرات آن بر نوجوانان و جوانان طرح های فرهنگی بسیار خوبی اجرا می شود که یکی از آنها طرح نشاط معنوی می باشد.

حجت الاسلام محمدیان افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این طرح در بقاع متبرکه، تعامل خوبی با ارگان های مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش وپرورش و کانون مساجد برقرار شده است.

وی افزود: درطرح نشاط معنوی، هشت روحانی غیر بومی و 24روحانی  بومی به بقاع متبرکه اعزام می شوند و همین طور از تعدادی از دانشجویان علوم قرآنی به عنوان مربی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر از دیگر ویژگی های این طرح می توان به برنامه ریزی برای شرکت دختران و پسران دانش آموز از رده سنی 7 الی18 سال که بصورت تفکیک جنسیتی اجرا می گردد، اشاره کرد.

وی، محور کلاس های نشاط معنوی را معارف اسلامی نام برد و اضافه کرد: متناسب با فضای معنوی بقعه کلاس های هنری و ورزشی در اولویت های بعدی هستند وجهت افزایش نشاط وخاطره انگیزی برای کودکان ونوجوانان اردوهای یک روزه و چندروزه در طول برگزاری طرح اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha